klon jawor Acer pseudoplatanus

Pomoc w oznaczaniu roślin oraz znalezieniu literatury. Robisz zielnik i szukasz pomocy, pomożemy w zidentyfikowaniu i nazwaniu roślin.
gomit

klon jawor Acer pseudoplatanus

Post autor: gomit »

Witam,
W tematach botanicznych jestem kompletnym laikiem, więc zwracam się z prośbą o pomoć do osób mądrzejszych. Mam nadzieję, Że ktoś zna odpowiedź na pytanie: z jakiego drzewa pochodzi ten liść
Wydaje mi się, Że nie jest to trudne pytanie, ale jak juŻ mówiłem kompletnie sie na tym nie znam. Z góry dziękuję, jeŻeli ktoś zdecyduje się odpowiedzieć na moje pytanie.
pozdrawiam,
Grzesiek
Awatar użytkownika
MiRACiDiUM
Posty: 892
Rejestracja: 20 wrz 2005, o 01:00

Re: Co to za drzewo?

Post autor: MiRACiDiUM »

Wydaje mi się, że jest to klon jawor (Acer pseudoplatanus).
madzz
Posty: 2
Rejestracja: 20 mar 2006, o 16:02

lisc

Post autor: madzz »

mimo ze tez nie jestem znawczynią ale od razu pomyślałam o klonie tylko ze obgryzionym
Awatar użytkownika
Twincast
Posty: 151
Rejestracja: 9 mar 2006, o 19:40

Re: Co to za drzewo?

Post autor: Twincast »

To na pewno jakiś klon, jednak nie jestem pewny czy na pewno jawor.
Awatar użytkownika
Mawr
Posty: 542
Rejestracja: 26 sie 2005, o 01:00

Re: Co to za drzewo?

Post autor: Mawr »

Moim zaniem jest to, tak jak napisał Miracidium, Klon Jawor
Kuba
Posty: 117
Rejestracja: 20 mar 2006, o 15:51

Re: Co to za drzewo?

Post autor: Kuba »

Jas bym prosił o zdjęcie liścia w lepszym stanie
Awatar użytkownika
DMchemik
Posty: 4052
Rejestracja: 26 wrz 2006, o 23:43

Re: Co to za drzewo?

Post autor: DMchemik »

to na 99% nie jest jawor, bardziej to wygląda na paklon (klon polny), założe się że drzewo było niewielkie i liście tez nie były duże, a jawor ma duże liście i czerwone ogonki
Awatar użytkownika
MiRACiDiUM
Posty: 892
Rejestracja: 20 wrz 2005, o 01:00

Re: Co to za drzewo?

Post autor: MiRACiDiUM »