Drapanie się po oku

ciulers
Posty: 10
Rejestracja: 10 lut 2009, o 14:11

Drapanie się po oku

Post autor: ciulers » 10 lut 2009, o 14:17

Witam. Jestem nowy, więc proszę o wyrozumiałość. Ale przejdę już do rzeczy. Mój szynszyl zaczął się ostatnio drapać w okolicach oka. I wydrapał już sobie trochę futerka pod okiem. Nie jest to takadziura żeby było skórę widać, ale wyraźnie widać ubytek sierści. Piasek daję mu regularnie. Przejmować się tym czy raczej to zignorować? Może ma świerzb?
Proszę o pomoc.
P.S. A może to rodzaj piasku mu nie pasuje? Bo ostatnio kupiłem piasekPUCEK i mój zwierzak kąpie się w nim jak szalony i nie pozwala sobie zabrać tego piasku, a wcześniej kupowałem piasek z Vitapolu i nie okazywał specjalnego zainteresowania nim.

pomorek
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2008, o 13:44

Re: Drapanie się po oku

Post autor: pomorek » 10 lut 2009, o 17:45

Trudno powiedzisc co moze byc Twojemu szynszylkowi, moze to poprostu jakis drobiazg, a moze poczatek grzybicy albo jakieś zapalenie związane z okiem. Musisz to obserwować, jeśli sie bedzie pogłębiac to wtedy mozna bedzie cos strwierdzic.

Swierzb to nie jest- moje szyszki miały świerzba i to wyglada bardzo masakrycznie.

A piasek to inna sprawa. Moze zapruszyl oczko, ale raczej to nie od piasku. Ja tez
stosuje pucka juz od dawna i nie widze różnicy (wczesniej stosowalam vitakraft). Ja osobiscie nie lubie vitapolu, bo jest zbyt drobnoziarnisty, łatwo wpada szyszkom do oczu.

ciulers
Posty: 10
Rejestracja: 10 lut 2009, o 14:11

Re: Drapanie się po oku

Post autor: ciulers » 10 lut 2009, o 20:57

No nie wiem, nie wygląda to tak strasznie ale teraz ma już troszkę więcej wydrapane niż rano. I zauważyłem, że często się drapie w okolicach oka. Widocznie coś go swędzi. Tylko co?

Predator713
Posty: 252
Rejestracja: 3 lis 2007, o 13:42

Re: Drapanie się po oku

Post autor: Predator713 » 11 lut 2009, o 07:44

moim zdaniem to może być jakiś pasoży albo grzybica. drapanie się po oku może być też oznaką innej choroby skóry. idź do veta. moim zdaniem powinieneś i zobaczyć co jestpod tym futerkiem. jeśli je wydrapuje może to być też objaw autoagresji związanej ze stresem. postaraj się częściej wypuszczać ją z klatki, poświęcaj jej więcej czasu. możesz też zrobić zdjęcie i wrzucić je na forum. niestety twój opis objawóow jest niedokładny i ciężko coś stwierdzić mam nadzieję że to nic poważnego. pozdrawiam

ciulers
Posty: 10
Rejestracja: 10 lut 2009, o 14:11

Re: Drapanie się po oku

Post autor: ciulers » 11 lut 2009, o 13:41

Hmm, zdjęcie mówicie. Dzisiaj jak szynszyl będzie biegał cyknę mu jakieś zdjęcie i wstawie na forum. A co do częstości wybiegów to mój Misio jest wypuszczany codziennie na 1 godzinę. Trudno się temu dokładnie przyjrzeć, bo szynszyl jest strasznie ruchliwy i nie lubi głaskania, a lupy boi się jak ognia, nie wiem dlaczego.

rapsodia
Posty: 41
Rejestracja: 24 lis 2007, o 11:48

Re: Drapanie się po oku

Post autor: rapsodia » 11 lut 2009, o 19:56

nie baw sie w foty tylko leć do weta,niech zrobi test np fluoresencyjny zeby sprawdzic czy to uszkodzenie rogówki,zapisze pewnie jakiś sulfacetamid do zakrapiania. nie ma co zwlekać bo oko to wrażliwy narząd może sobie wyhodować grzybicę drapiąc tak i będzie po oku

ciulers
Posty: 10
Rejestracja: 10 lut 2009, o 14:11

Re: Drapanie się po oku

Post autor: ciulers » 11 lut 2009, o 20:08

Nie wiem czy to pomoże, ale zauważyłem dzisiaj u niego w okolicach kącików oka takie dwie chrosteczki. Zdjęć nie zrobiłem, bo uciekał przed aparatem.

pomorek
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2008, o 13:44

Re: Drapanie się po oku

Post autor: pomorek » 11 lut 2009, o 21:32

fotki moich szyszek w czasch gdy miały grzybice powikłaną ze świerzbem.
Zwróćcie uwage na pyszczek i gule na uchu (to świerzb). Leczyłam to pół roku.
Myśle ze Predator i rapsodia maja racje- pędz do veta, bo my mozemy tylko przypuszczac, zanim rozwinie sie to powaznie i bedziesz je leczyc jak ja pół roku.
Na poczatku u moich szyszek to byly tez tylko drobne zmiany na uszkach i drapanie.

Predator713
Posty: 252
Rejestracja: 3 lis 2007, o 13:42

Re: Drapanie się po oku

Post autor: Predator713 » 12 lut 2009, o 08:35

Taak. zgadzam się. Leś do veta! im szybciej tym lepiej. przecież nic takiego nie można leczyć domowymi sposobami. konsultacja z vetem raczej konieczna. Pzdr

ciulers
Posty: 10
Rejestracja: 10 lut 2009, o 14:11

Re: Drapanie się po oku

Post autor: ciulers » 12 lut 2009, o 14:30

No i chyba będę musiał się pofatygować do weterynarza. Mój szynszyl ma oko podobne do tego szynszyla po prawej stronie na zdjęciu, tak jakby zapłakane. A jak już mowa o uszach to nie wiem czy to też choroba, ale mojemu złuszcza się jakby taka szara skóra z uszu i pojawia się taka różowa. To też choroba, czy to normalne? Dzisiaj już do weta nie pójdę, ale jutro na pewno.

Predator713
Posty: 252
Rejestracja: 3 lis 2007, o 13:42

Re: Drapanie się po oku

Post autor: Predator713 » 13 lut 2009, o 18:15

zależy jakie to ma nasilene. stary naskórek się złuszcza zawsze, nawet u innych zwierząt i u ludzi. moja szylka też tak ma. natomiast jeśli powstają wyraźne ubytki moze to być objawem łuszczycy, czy też zbyt dużej ilości protein w pokarmie. generalnie łuszczyca występue rzadko i występuje na całym ciele więc obstawialbym jednak białko.

proteiny czyli białka, przeważnie pokarmy zawierają ich od 12 do 20%, białka mają cały szereg biologicznych funkcji, główne to immunologiczne {odpornościowe}, budulcowe. Większe zapotrzebowanie na białko mają więc rosnące, młode zwierzęta, oraz samiczki w ciąży i okresie laktacji, najmniej białka potrzebują seniorzy. Pokarm z dużą zawartoscią białka można stosować u zwierząt skrajnie wycieńczonych, wychudzonych i zabiedzonych. Nadmiar białka może być przyczyną łuszczenia się skóry.

rapsodia
Posty: 41
Rejestracja: 24 lis 2007, o 11:48

Re: Drapanie się po oku

Post autor: rapsodia » 13 lut 2009, o 18:39

już dawno powinieneś isc do tego weta,a nie od 5ciu dni żalisz się na forum a szczyla coraz bardziej chora|

ciulers
Posty: 10
Rejestracja: 10 lut 2009, o 14:11

Re: Drapanie się po oku

Post autor: ciulers » 13 lut 2009, o 20:43

Dzisiaj byłem, ale była kartka, że weterynarz chory i będzie dopiero w poniedziałek

ODPOWIEDZ