Droga zniszczy rezerwat Rospudy
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
a tak z drugiej strony ciekawe czy któryś z mieszkańców koło którego przejeżdzają codziennie tiry koczuje i prostestuje o uratowanie Rospudy, problemu nie można rozwiązać tym, zeby nie było tej drogi, tylko to żeby w jak najmniejszych dodatkowych kosztach przesunąć trasę tej drogi i uratować unikatowy krajobraz torfowiska.
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
Władze Augustowa zgodzą się na wstrzymanie budowy obwodnicy miasta – dowiedziało się RMF FM. Stawiają jednak jeden warunek: Komisja Europejska musi przekonać Polskę do zamknięcia polsko-litewskiego przejścia granicznego w Budzisku.
To właśnie do tego przejścia prowadzi trasa nr 8, którą przez Augustów przejeżdża dziennie kilka tysięcy ciężarówek.
Teraz trzeba czekac na zdanie KE
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
Jutro ruszy budowa obwodnicy Augustowa przez Dolinę Rospudy - zapowiedział minister środowiska Jan Szyszko.
TVN24
TVN24
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
Minister może sobie zapowiadać,a i tak nie będzie obwodnicy przed dolinę.
Jeszcze niedawno straciłam nadzieję teraz coraz bardziej w to wierzę.
Premier zapowiadał dialog,więc jeszcze jest nadzieja.
Jeszcze niedawno straciłam nadzieję teraz coraz bardziej w to wierzę.
Premier zapowiadał dialog,więc jeszcze jest nadzieja.
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
Unio! Ratuj nas przed głupami z polskiego rządu!
Sorry za język.
Sorry za język.
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
Ale mamy ministra środowiska co nie broni środowiska tylko dba o interesy swoje i pewnie paru innych obrońców przyrody
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
a skąd wiecie, że wariant zaproponowany przez ekologów jest tańszy i możliwe, że szybszy w budowie?
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
ten minister był przedtem dyrektorem generalnym Lasów Państwowych, zapytaj leśników co i nim sądzą
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
Dziś Dolina Rospudy, a jutro? Wyburzenie zamku w Malborku? Osuszenie jeziora Śniardwy? A może trzeba będzie wyrównać Rysy i Giewont? Polskie władze pokazywały nie raz co sobie robią z opinii wyborców, ale teraz nachlapali sobie nasi rządzący na całej linii. Jedno co mnie zastanawia, to komu tak naprawdę zależy na budowie tej obwodnicy?
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
na pewno tym którzy już 10 lat temu wykupili pola od rolników, bo znali plany zabudowy.
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
Minister może sobie mówić, bo i tak nie zancza budować jutro. Bo minister jest na nizszym szczeblu niz premier. I tak powiem GŁUPI MINISTER.
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
Maria Kaczyńska o Dolinie Rospudy:
Jestem całym sercem za zachowaniem Doliny Rospudy w nienaruszonym stanie. Dolina ta jest zjawiskowo piękna i podziwiana przez wszystkich, którzy mieli okazję ją widzieć. Nie możemy okazać się barbarzyńcami. Obwodnicę można przecież zbudować, omijając to niezwykłe miejsce.
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
Minister środowiska chce wyciąć 50 ha lasu po to, by nie mieć obwodnicy pod oknami własnego domu. Jan Szyszko podjął decyzję, że Wschodnia Obwodnica Warszawy ominie - wbrew wcześniejszym planom - jego rodzinną miejscowość - piszeDziennik".
Minister mieszka w Wesołej, położonej najbardziej na wschód dzielnicy Warszawy. Tam się urodził, tam ma dom, tam też jego żona jest radną.
Według planów drogowców przez teren Wesołej ma przechodzić Wschodnia Obwodnica Warszawy. Plany istnieją od kilkunastu lat. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opracowała trzy warianty trasy przebiegającej przez Wesołą. Po protestach mieszkańców miejscowości powstał też czwarty wariant, traktowany jako rozwiązanie najmniej prawdopodobne, bo najbardziej niekorzystne dla środowiska.
Ale Jan Szyszko swoim podpisem wybrał właśnie rozwiązanie ostatnie. To oznacza, że trasa będzie droższa, bo dłuższa o kilkanaście kilometrów. Jej wybór oznacza też wycięcie kilkudziesięciu hektarów lasu i budowę drogi pod oknami ludzi, którzy stawiali swe domy właśnie tam w przekonaniu, że trasa będzie gdzie indziej.
Decyzja ministra jest tak zaskakująca, że przeciw niej protestuje nawet mazowiecka Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Pracownicy GDDKiA nigdy jeszcze nie byli przeciwni budowie drogi - podkreślaDziennik".
Wojciech Dąbrowski, dyrektor oddziału mazowieckiej GDDKiA, mówi, że zaproponowany przez ministra przebieg trasy jest nie do przyjęcia. Łamie wszystkie uchwały o zagospodarowaniu przestrzennym zarówno miasta, jak i województwa - twierdzi. Pracownicy GDDKiA deklarują solidarność z mieszkańcami Halinowa, którzy najbardziej ucierpieliby przezministerialny wariant trasy.
Minister chyba nie ma dobrego okresu - lakonicznie komentuje warszawski poseł PiS Bartłomiej Szrajber. (PAP)
[-
No to pięknie! Czyli jednak da się budować dłuższe drogi i omijające coś cennego (jego rezydencję w tym przypadku.)
Minister mieszka w Wesołej, położonej najbardziej na wschód dzielnicy Warszawy. Tam się urodził, tam ma dom, tam też jego żona jest radną.
Według planów drogowców przez teren Wesołej ma przechodzić Wschodnia Obwodnica Warszawy. Plany istnieją od kilkunastu lat. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opracowała trzy warianty trasy przebiegającej przez Wesołą. Po protestach mieszkańców miejscowości powstał też czwarty wariant, traktowany jako rozwiązanie najmniej prawdopodobne, bo najbardziej niekorzystne dla środowiska.
Ale Jan Szyszko swoim podpisem wybrał właśnie rozwiązanie ostatnie. To oznacza, że trasa będzie droższa, bo dłuższa o kilkanaście kilometrów. Jej wybór oznacza też wycięcie kilkudziesięciu hektarów lasu i budowę drogi pod oknami ludzi, którzy stawiali swe domy właśnie tam w przekonaniu, że trasa będzie gdzie indziej.
Decyzja ministra jest tak zaskakująca, że przeciw niej protestuje nawet mazowiecka Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Pracownicy GDDKiA nigdy jeszcze nie byli przeciwni budowie drogi - podkreślaDziennik".
Wojciech Dąbrowski, dyrektor oddziału mazowieckiej GDDKiA, mówi, że zaproponowany przez ministra przebieg trasy jest nie do przyjęcia. Łamie wszystkie uchwały o zagospodarowaniu przestrzennym zarówno miasta, jak i województwa - twierdzi. Pracownicy GDDKiA deklarują solidarność z mieszkańcami Halinowa, którzy najbardziej ucierpieliby przezministerialny wariant trasy.
Minister chyba nie ma dobrego okresu - lakonicznie komentuje warszawski poseł PiS Bartłomiej Szrajber. (PAP)
[-
No to pięknie! Czyli jednak da się budować dłuższe drogi i omijające coś cennego (jego rezydencję w tym przypadku.)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości