jak bezpiecznie schudnąć?

Problemy odchudzania oraz utrzymywania odpowiedniej wagi ciała. Sprawdź jak być FIT, co jeść a czego unikać, jak dobierać dietę.
Awatar użytkownika
justaaa
Posty: 245
Rejestracja: 13 sty 2008, o 14:54

Re: jak bezpiecznie schudnąć?

Post autor: justaaa » 10 wrz 2009, o 21:11

Napisaliście, że tłuszcze są spalane dopiero po 40 minutach ciągłego treningu. Jeśli chodzę na basen i pływam 45 minut, to by oznaczało, że tłuszcz spalam jedynie przez 5 minut. Jeśli pojadę na basen na rowerze (ok 30 minut), a potem na nim wrócę, będzie się to liczyło jako ciągły trening, czyli ok 60 minut spalania tłuszczu? Czy może zmiana treningu ma na to wpływ, przecież kalorie spalam cały dzień nawet oglądając telewizję. Dzięki za wytłumaczenie.

Awatar użytkownika
doktorka
Posty: 1679
Rejestracja: 15 lip 2008, o 18:19

Re: jak bezpiecznie schudnąć?

Post autor: doktorka » 10 wrz 2009, o 22:13

to sa zdaje sie dane dla wysilku z tetnem 130 i nie po 40 tylko po 30min. z tym rowerem to pewnie zalezy od intensywnosci jazdy, jak jedziesz sobie powolutku, no to rezerwy cukrowe pewnie wystarcza na tyle dlugo, ze tluszcz nie zacznie sie spalac. oczywiscie, ze siedzac przed TV spalasz kalorie, ale zapotrzebowanie energetyczne w funkcji czasu jest tu tak niewielkie, ze organizm nie uwalnia zapasow tylko czerpie sobie na bierzaco to, co ma we krwi. ewentualnie uwalnia z glikogenu.

co do 1400kcal dla faceta 90kg- nie wiem co w tym nie pasuje, jesli facet ma siedzacy tryb zycia i nic nie robi przez caly dzien. to nie ma nic wspolnego z waga, tylko z aktywnoscia fizyczna (kumaty dietetyk policzy szacunkowe zapotrzebowanie energetyczne tak, zeby bilans wychodzil nieco ponizej 0). Kalorie mozna obnizac stopniowo, ale nie trzeba. Grunt, zeby stopniowo je zwiekszac przy wychodzeniu z diety do zalecanej ilosci kalorii dla normalnej osoby tak, zeby nie spowodowac efektu jojo

angelangie89
Posty: 41
Rejestracja: 20 sie 2009, o 14:00

Re: jak bezpiecznie schudnąć?

Post autor: angelangie89 » 11 wrz 2009, o 00:15

Wystarczy
1. dodać 30 minut ruchu dziennie więcej
2. nie używać windy
3. chodzić pieszo do szkoły/pracy (jeśli to sensowne, a nie 2 godziny np.)
4. schować pilot do telewizora (ja pozbyłam się całkowicie tv)
5. jeść 3/4 tego co sie jadło dotychczasz, ale np zjeść 1 ziemniaka do obiadu zamiast 5, a nałożyć więcej surówki
6. ograniczyć świeży chleb - dobry, ale tuczy
7. pokochać sałatki warzywne (bez majonezu)
8. nie liczyć kalorii, bo to bez sensu, a po prostu nie wcinać słodyczy
9. NIE GŁODZIĆ SIĘ, A POTEM NIE NAPADAĆ NA LODÓWKĘ W NOCY

A ja schudłam jeszcze inaczej- w sumie 10 kg - poszłam na wyczerpujące studia

Awatar użytkownika
justaaa
Posty: 245
Rejestracja: 13 sty 2008, o 14:54

Re: jak bezpiecznie schudnąć?

Post autor: justaaa » 11 wrz 2009, o 07:12

Aha, dzięki doktorka za wytłumaczenie, byłam ciekawa jak to dokładnie z tym jest. Czyli, wychodzi na to, że aby potraktować ten trening jako całość musiałabym dojechać na basen na rowerze z prędkością ok. 20km/h, potem wbiec na pływalnie, skakać pod prysznicem, a na koniec z rozpędu wskoczyć do wody i zacząć intensywnie pływać. To samo przy wychodzeniu. -)

Tin na początku wspominał, że jedzenie tłuszczy rano (w normalnych ilościach) pozwala na ich całkowite spalenie w ciągu dnia, wychodzi na to, że jakość spalam ten tłuszcz nawet jeśli się specjalnie nie ruszam?

Awatar użytkownika
doktorka
Posty: 1679
Rejestracja: 15 lip 2008, o 18:19

Re: jak bezpiecznie schudnąć?

Post autor: doktorka » 11 wrz 2009, o 13:15

nie powiem Ci dokladnie, bo nie jestem dietetykiem, ale z tego co pamietam z biochemii (tu by mozna Kaamila zaczepic, on jest specem od biochemii), to zalezy jaka masz diete. Jak jesz duzo tluszczy, to organizm zaczyna przyspieszac metabolizm tluszczy, wchodzi nawet w ketoze. Nota bene na takiej zasadzie opiera sie dieta Kwasniewskiego chyba, ze sie je bardzo duzo tluszczu i przez to duzo sie tego tluszczu tez spala. Co ciekawe na ostatnim kongresie nt odchudzania i chorob metabolicznych, w ktorym uczestniczylam, przedstawione byly badania, z ktorych wynikalo, ze na takiej diecie mozna schudnac najszybciej. ALE: oczywiscie efekt jojo wystepuje najczesciej i ryzyko chorob sercowo-naczyniowych drastycznie wzrasta] Jednym slowem jedzenie tluszczy jest do d. i nalezy jesc jakies tam minimum i to nienasyconych, czyli roslinnych + te pochodzace od ryb.

Moja wiedza jest taka, ze sklad diety powinien byc zrownowazony z ograniczeniem weglowodanow prostych, czyli glukozy i fruktozy, tudziez sacharozy, ktora w weglowodany proste latwo przechodzi.

Co do tego treninu- nie no to jest takie teoretyzowanie, generalnie chodzi o ruch systematyczny i tzw kardio", a nie silowy (w sensie na silowni nie schudniesz, raczej na rowerze, plywalni). Chociaz przy dietach regulowanych kaloriami multum dietetykow zabrania wysilku fizycznego] Pewnie dlatego, ze nie chce im sie liczyc bilansu

Awatar użytkownika
fimona
Posty: 254
Rejestracja: 14 lis 2007, o 13:52
Lokalizacja: AWF Katowice

Re: jak bezpiecznie schudnąć?

Post autor: fimona » 11 wrz 2009, o 13:34

to, ze tluszcze spala sie po 40 minutach treningu to sciema. tluszcze spalane są od 1s wysiłku, aczkolwiek w znikomym procencie.

jefka
Posty: 1
Rejestracja: 11 wrz 2009, o 13:59

Re: jak bezpiecznie schudnąć?

Post autor: jefka » 11 wrz 2009, o 14:18

Studiowałam dietetykę i z tego co mi wiadomo najlepszym rozwiązaniem jest ćwiczyć co drugi dzień minimum 30 minut, ponieważ po 15 minutach zaczyna się ogólne spalanie energii w organizmie, czyli można powiedzieć, że ćwicząc pół godziny spalamy dopiero po piętnastu minutach, czyli 15 minut mamy zaliczone. Warto jednak najpierw przeprowadzić rozgrzewkę w tych pierwszych piętnastu minutach . Wiem i jestem przekonana o skuteczności, ponieważ sama w ten sposób ćwiczyłam, pamiętajcie jednak, że codzienne katowanie nie pomaga nam zgubić nadmiaru tłuszczyku na boczkach, lecz jedynie pomaga nam ubić masę mięśniową, przez co możemy dostać muskulaturnej postawy, co wcale pięknie nie wygląda, pozdrawiam:)

Awatar użytkownika
doktorka
Posty: 1679
Rejestracja: 15 lip 2008, o 18:19

Re: jak bezpiecznie schudnąć?

Post autor: doktorka » 11 wrz 2009, o 17:54

fimona pisze:to, ze tluszcze spala sie po 40 minutach treningu to sciema. tluszcze spalane są od 1s wysiłku, aczkolwiek w znikomym procencie.

szczerze watpie, bo niby z jakiej racji?

Awatar użytkownika
justaaa
Posty: 245
Rejestracja: 13 sty 2008, o 14:54

Re: jak bezpiecznie schudnąć?

Post autor: justaaa » 11 wrz 2009, o 18:25

Szukałam informacji na ten temat i znalazłam coś takiego [mod] sądząc po jego wyglądzie, chyba te metody skutkują.

Awatar użytkownika
doktorka
Posty: 1679
Rejestracja: 15 lip 2008, o 18:19

Re: jak bezpiecznie schudnąć?

Post autor: doktorka » 11 wrz 2009, o 19:09

ciekawe z kolei jak wyglada jego watroba i gospodarka hormonalna w zakresie hormonow tarczycy za 5 lat, skoro sobie zarzucal tyle roznych specyfikow wspomagajacych, z ktorych czesc jest sprzedawana tylko na recepte. no i na czarnym rynku oczywiscie

Awatar użytkownika
justaaa
Posty: 245
Rejestracja: 13 sty 2008, o 14:54

Re: jak bezpiecznie schudnąć?

Post autor: justaaa » 11 wrz 2009, o 19:18

Tak, jeśli chodzi o suplementy to oczywiście życzę mu powodzenia. Za to sam mechanizm spalania tłuszczy jest dobrze wytłumaczony. Zresztą, ja nie chcę wyglądać tak jak on i mieć tyle mięśni. Ja chciałam się tylko dowiedzieć jak się zdrowo odżywiać i jak to mniej więcej wszystko działa.

Nart
Posty: 63
Rejestracja: 29 lut 2008, o 19:56
Lokalizacja: Mysłowice

Re: jak bezpiecznie schudnąć?

Post autor: Nart » 11 wrz 2009, o 21:43

Co można poradzić na podjadanie np. podczas nauki?
Ciężko mi z tego zrezygnować więc może powinnam wymienić na coś innego czekoladę, orzeszki i batoniki? np. na wafle ryżowe?

Awatar użytkownika
tin
Moderator w spoczynku
Posty: 1491
Rejestracja: 18 lip 2006, o 15:29

Re: jak bezpiecznie schudnąć?

Post autor: tin » 11 wrz 2009, o 21:53

fimona pisze:
tin pisze:tłuszcze spalaja się ostatnie(teoretycznie proces ten może się zacząć nawet kilka godzin po rozpoczeciu aktywności fizycznej)
nie zgadzam sie. (.) tluszcze tak samo jak i np cukry spalaja sie od 1 sekundy wysilku tylko ze w tak brdzo malym procencie.
Jest to swoisty skrót myślowy. Chodzi tu o czas, kiedy organizm przestawia się na spalanie tłuszczy, czyli ten proces zaczyna przeważać, innymi słowy występuje w bardzo dużym procencie.
doktorka pisze: czytajac posty poprzedzajace Twoje wypowiedzi, tzn np Savoka, wiedza mniej wiecej 300% wiecej, niz Ty. Zapotrzebowanie 4000kcal to jest zapotrzebowanie dla faceta 120kilogramowego pracujacego w kopalni, dla Pani ktora zaczela watek zapotrzebowanie waha sie w granicach 2200-2400.
Mogę tylko wyrazić ubolewanie nad umiejętnością czytania ze zrozumieniem. Jak już zostało wyjaśnione 4000 to był przykład niedotyczący tej pani (nawiasem mówiąc zaokrąglony przykład zapotrzebowania energetycznego wyliczony dla mojej osoby przez dietetyka kadry narodowej - ahh jaka szkoda, że nie poznałem go osobiście )

Mam nadzieję nie trafić na takiego lekarza


Nart pisze:Co można poradzić na podjadanie np. podczas nauki?
Ciężko mi z tego zrezygnować więc może powinnam wymienić na coś innego czekoladę, orzeszki i batoniki? np. na wafle ryżowe?
Najlepiej zająć czymś ręce i gnieść na odstresowanie (są fajne gniotki i piłeczki). To pomaga nie podjadać w ogóle.

A jeśli już musisz to najlepiej jakieś nasiona.

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości