Matura z chemii maj 2019 najtrudniejsze zadanie

Przygotowanie do matury z chemii, rozwiązywanie zadań, pomoc w zrozumieniu reakcji chemicznych, arkusze maturalne z chemii
nico
Posty: 10
Rejestracja: 23 maja 2019, o 08:00

Re: Matura z chemii maj 2019 najtrudniejsze zadanie

Post autor: nico »

00000000000000000000 pisze:
7 lip 2019, o 11:50
Dodatkowe screeny z matury z maja 2019:


Warto zwrócić uwagę na stosunek molowy podany w zadaniu 28 abyśmy się nie zastanawiali, na który z substratów liczyć podaną wydajność.
Ale to są inne zadania i o co innego w nich chodzi. Jeszcze raz wytłumaczę wydajność w zadaniu 6 polega na tym że wytwarzamy jak najwięcej wodoru nie obchodzą nasz koszty. Można powiedzieć że to taka prosta wydajność czyli więcej=lepiej
Wydajność w tych innych zdaniach ile w reakcji mamy moli produktów z moli substratów.


Zobacz każdy rozwiązuje to zadanie tak jak ja, no ale ty nadal będziesz wiedział lepiej.
00000000000000000000
Posty: 1479
Rejestracja: 9 wrz 2017, o 17:30

Re: Matura z chemii maj 2019 najtrudniejsze zadanie

Post autor: 00000000000000000000 »

nico pisze:
7 lip 2019, o 12:00
No według cke, to wydajność wzrosła, wiec kto ma racje?
Znam klucz, takiej odpowiedzi się zresztą spodziewałem już w maju (patrz data rozpoczęcia wątku) ponieważ byłem pewien, że układający zadanie, moim zdaniem, błędnie utożsamił wzrost wydajności z przesunięciem stanu równowagi (niestety, w tym przypadku to przesunięcie osiągamy poprzez dodatek substratu, o którym z treści zadania nie wiemy czy był w niedomiarze, nadmiarze a może w ilości stechiometrycznej. Nie wiemy też czy po zwiększeniu jego ilości jego status się nie zmieni (status w sensie czy dalej będzie go nadmiar, niedomiar czy może zrobi się stechio. a może stechio przestanie być)).

Poza tym, na to pytanie statystycznie przeznaczono 1 minutę (jedno z trzech pytań, za które jest łącznie 1 punkt czyli 1/60 możliwych punktów), więc o wykonaniu jakichkolwiek obliczeń nie ma tu mowy.
Jak pisałem zadanie ma także inne wady ale to jest złe miejsce aby o nich tutaj dyskutować.
nico pisze:
7 lip 2019, o 12:00
To ty nie rozumiesz że słowo wydajność może mieć różne znaczenia.
Może warto przypomnieć gdzie jesteśmy: forum.biolog.pl --> Matura ---> Matura i egzaminy na uczelnie ---> Matura z chemii.

Rozumiem wydajność tak jak rozumie to większość ludzi interesujących się chemią (przynajmniej tych, których znam). Przykłady o kopaniu dołów wymyślam wtedy jak widzę, że trzeba trochę od chemii odejść aby zrobić w dyskusji krok do przodu. Tyle.
00000000000000000000
Posty: 1479
Rejestracja: 9 wrz 2017, o 17:30

Re: Matura z chemii maj 2019 najtrudniejsze zadanie

Post autor: 00000000000000000000 »

nico pisze:
7 lip 2019, o 12:07
Ale to są inne zadania i o co innego w nich chodzi. Jeszcze raz wytłumaczę wydajność w zadaniu 6 polega na tym że wytwarzamy jak najwięcej wodoru nie obchodzą nasz koszty. Można powiedzieć że to taka prosta wydajność czyli więcej=lepiej
Wydajność w tych innych zdaniach ile w reakcji mamy moli produktów z moli substratów.
Chodzi dokładnie o to samo. Niestety (dla ciebie) definicja wydajności jest jedna i nie ma chyba potrzeby jej znowu przytaczać. Jakby były dwie to informowaliby nas, która na tą chwilę obowiązuje.
nico pisze:
7 lip 2019, o 12:07
Zobacz każdy rozwiązuje to zadanie tak jak ja, no ale ty nadal będziesz wiedział lepiej.
Nie każdy rozwiązuje tak jak ty ani jak Pan z YT. Ja rozwiązuję je inaczej. Ostatni fragment z cytatu pozostawiam bez komentarza bo jest nie na miejscu.
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości