Podręczniki na III rok

Porady jak się dostać na medycynę, na kierunek lekarski. Wykaz punktów na poszczególnych uczelniach. Materiały do nauki, testy. Wzajemna pomoc w nauce.
Awatar użytkownika
Khayman00
Posty: 525
Rejestracja: 6 cze 2008, o 23:40

Podręczniki na III rok

Post autor: Khayman00 »

Witam,
mam taką nietypową prośbę, a mianowicie chodzi mi o podręczniki na 3 rok kierunku lekarskiego. Potrzebuję porady jakie są najlepsze i najczęściej używane. Wiem, że pytanie wydaje się dziwne, ale studiuję w Olsztynie na UWM i nie ma nikogo starszego kogo można by się zapytać, a podręczników jest nie wiele, najczęściej dokupywane są już w trakcie roku akademickiego (tak, że rok po nas już mają wszystkiego sporo), a my jak nie ma książek, bo się wcześniej nie zdążyło wypożyczyć to trzeba kserować. Także proszę o radę, żebym mógł uprzedzić znajomków. Jeśli chodzi o przedmioty to niestety nie pomogę, bo jeszcze nie wiem co dokładnie będzie, ale z tego co się orientuję to na wszystkich uczelniach na III roku już jest bardzo podobnie
Awatar użytkownika
Medycyna Lwów
Posty: 5874
Rejestracja: 14 sty 2007, o 20:23

Re: Podręczniki na III rok

Post autor: Medycyna Lwów »

za wcześnie uważam zdecydowanie o tym myśleć, mogę napisac swoje przemyślenia na bazie tego co wymagają u mnie na WUm, pewnie u was będzie podobnie:
1) patomorfologia
- 2 podstawowe książki: Patologia Robbinsa (b.dobra amerykańska książka) + Patomorfologia kliniczna Krusia (stara, sprawdzona książka, dobrze się uzupełnia z Robbinsem), warto czasem sięgnąć po starego Groniowskiego, zwłaszcza jak am się ze straym asystentem.
2) mikrobiologia
U nas wymagali dużo książek, zaczynając od najważniejszych:
- Mikrobiologia lekarska Virelli
- Wirusologia lekarska Coliera
- Mikrobiologia Zaremby
- Diagnostyka bakteriologiczna Szewczyk (niezbędne na egz. praktyczny)
- Antybiotykoterapia praktyczna Dzierżanowska
- Mikrobiologia Kaysera
mam je wszystkie i ze wszystkich korzystam, każda ma plusy i minusy.
3) patofizjologia