Pomoc w wyborze mikroskopu

Archiwalne tematy forum mikroskopii o mniejszym znaczeniu ale poruszające poglądy o różnych aspektach mikroskopii.
plotek11
Posty: 3
Rejestracja: 1 paź 2008, o 20:41

Pomoc w wyborze mikroskopu

Post autor: plotek11 »

Witam,
Jestem zielony z zakresu mikroskopów. Chciałem kupić dzieckuzabawkę", no może nie całkiem. Na razie ma 6 lat, ale myślę że przyda mu się też później się w szkole.
Myślałem o mikroskopie z kamerą. Coś całkiem taniego. Na allegro znalazłem:

Visomar za 290 zł
Visomar za 349 zł
XSP-44 za 279 zł
Biolux AL za 349 zł

Co o nich sądzicie. Czy oba Visomar są takie same na zdjęcieah jeden ma na obiektywach kolorowe linie.
Ewentualnie proszę o podpowiedź co kupić.

Pytanie 2:
Czy do zwykłego mikroskopu można dołożyć w jakiś sposób zwykłą kamerkę internetową mam takową za 19zł ) może by kupić
Delta Opticon Micron za 199 zł i zamontować jakoś kamerkę?

Z góry dziękuje za pomoc.

Co chcę oglądać? jeszcze nie wiem czego chcę bo nie miałem nigdy mikroskopu, ale dzieciakowi na pewno podobałoby się coś co się porusza ) No i pewnie będzie w szoku jak zobaczy co jest wczystej wodzie, ja zresztą też

[ Dodano: Czw Paź 02, 2008 15:54 ]
Witam ponownie,
Sprawdziłem z lornetką: przystawiałem do lornetki kamerkę internetową i obraz był niczego sobie? może z mikroskopem to też będzie działać
Chyba warto, bo kamerka (1024x768pix) 19zł + mikroskop (np z wątku wyżej za 199zł) wyjdzie taniej niż komplet z kamerą od razu.
Awatar użytkownika
paramecium
Posty: 141
Rejestracja: 2 sie 2008, o 09:15

Re: Pomoc w wyborze mikroskopu

Post autor: paramecium »

Hej.
No cóz - po pierwsze zaden z tych mikroskopów nie ma sruby mikrometrycznej-za jej pomoca ustawia sie ostrosc dokładna wiec to jest problem przy duzych powiekszeniach. No ceny moga byc jak na poczatek - ale moim zdaniem na pierwszy raz mozna by było kupic uzywany mikroskop PZO na allegro jest kilka takich za przyzwoite ceny a i jakosc dobra i sruby mikro tez sa.