lekarski czy stoma?

Porady jak się dostać na medycynę, na kierunek lekarski. Wykaz punktów na poszczególnych uczelniach. Materiały do nauki, testy. Wzajemna pomoc w nauce.
wlasnie ten

Re: lekarski czy stoma?

Post autor: wlasnie ten » 18 cze 2006, o 22:13

A czy Szczecin to cała Polska? :) hehe
W większości uczelni na Stome jest mniej miejsc niŻ na lekarski (200 :80) a chętnych jest duŻo tu i tu.
Dobrze by było gdyby, nam się duzo Stomów porobiło, w końcu była by jakaś konkurancja, większa walka o rynek, jeszcze nowszy sprzęt, konkurencyjne ceny :)

ziomalka
Posty: 155
Rejestracja: 10 mar 2006, o 17:18

Re: lekarski czy stoma?

Post autor: ziomalka » 19 cze 2006, o 10:29

wlasnie ten pisze:Dobrze by było gdyby, nam się duzo Stomów porobiło, w końcu była by jakaś konkurancja, większa walka o rynek, jeszcze nowszy sprzęt, konkurencyjne ceny
jasne, ale zważ też na to, ileż moze byc dentystów nie przesadzajmy, musi byc jakas rownowaga pomiedzy limitem miejsc a zapotrzebowaniem na dane zawody
pozdrawiam

rubisco;)
Posty: 25
Rejestracja: 7 maja 2006, o 21:09

Re: lekarski czy stoma?

Post autor: rubisco;) » 19 cze 2006, o 22:20

tak tak .ja tez myslalam sobie ze na stomatologie jest sie latwiej dostac bo mniej pkt ale to wcale nie takie proste . oczywiscie to nie to samo co medycyna i tutaj nie ma co .
ale czymze jest 70 miejsc- to tak jak 2 zwykle klasy na tyle chetnych- chetnych ktorzy nie skladaja papierow od tak sobie na ten kierunek tylko chca grzebac w zabkach albo ladniej mowiac dbac o usmiech swoj i innych
niezapominajmy o tych ktorzy maja wstep za ladna kase itp (niczego nie sugeruje ale taka prawda)

[ Dodano: Pon Cze 19, 2006 23:45 ]
Czy wszyscy sa zgodni ze nie warto startowac na AM w Szecinie ?

wiem ze jest tam niski prog itp .ale ja jestem zainteresowana stoma i jesli sie zdecyduje to nie bede patrzec na rewelacyjna pozycje uczelni ale na sprzet jakim dana uczelnia dysponuje .doszly mnie sluchy ze pod tym wzgledem warto brac pod uwage wlasnie Szczecin co z tego ze uczelnia ma renome a sprzetu nie . co o tym sadzicie . mozliwe ze jestem w bledzie czekam na opinie dodam jeszcze ze jestem leworeczna

dr. mike

Re: lekarski czy stoma?

Post autor: dr. mike » 20 cze 2006, o 11:28

Mnie z kolei interesuje warszawska AM (k. lekarski). Czy mógłby ktoś wydać opinię o tej uczelni?

dr.kicia
Posty: 43
Rejestracja: 8 maja 2006, o 14:24

Re: lekarski czy stoma?

Post autor: dr.kicia » 20 cze 2006, o 12:15

rubisco) pisze:tak tak .ja tez myslalam sobie ze na stomatologie jest sie latwiej dostac bo mniej pkt ale to wcale nie takie proste . oczywiscie to nie to samo co medycyna i tutaj nie ma co .
ale czymze jest 70 miejsc- to tak jak 2 zwykle klasy na tyle chetnych- chetnych ktorzy nie skladaja papierow od tak sobie na ten kierunek tylko chca grzebac w zabkach albo ladniej mowiac dbac o usmiech swoj i innych
niezapominajmy o tych ktorzy maja wstep za ladna kase itp (niczego nie sugeruje ale taka prawda)

[ Dodano: Pon Cze 19, 2006 23:45 ]
Czy wszyscy sa zgodni ze nie warto startowac na AM w Szecinie ?

wiem ze jest tam niski prog itp .ale ja jestem zainteresowana stoma i jesli sie zdecyduje to nie bede patrzec na rewelacyjna pozycje uczelni ale na sprzet jakim dana uczelnia dysponuje .doszly mnie sluchy ze pod tym wzgledem warto brac pod uwage wlasnie Szczecin co z tego ze uczelnia ma renome a sprzetu nie . co o tym sadzicie . mozliwe ze jestem w bledzie czekam na opinie dodam jeszcze ze jestem leworeczna
renoma uczelni do twoich pozniejszych umiejetnosci ma tyle co piernik do wiatraka.
Nie wiem dlaczego w Polsce wszyscy tak strasznie patrza na wszelkiego rodzaju statystyki, miejsca, ktora uczelnia jest rzekomo leprza itp.
Uwierz mi jak kiedys wyjedziesz z Polski nikt nie bedzie widzial zadnej roznicy miedzy UJotem a Szczecinem. DLa nich to i tak beda nie znane szkoly.a co do Polski to powiedz mi kto na szyldach swojej kliniki daje informacje to tym gdzie skonczyl szkole.i jak wielkie ma to znaczenie dla pacjenta ktory studiowal np. marketing i nic nie wie o uczelniach medycznych, a tylko chce rzebys zrobilam mu dobra plabe.? I jak cie ktos bedzie polecal to nie powieo ta dentystka co skonczyla UJ tylko powieo ta dentystka co swietnie plabuje i robi piekne koronki"
Przeciez to jaki masz swistek papieru jest tyle wazne co nic. Jak nie bedziesz miala umiejetnosci i obeznania z najnowszymi technlogiami to biznes sie krecic niestety na twoim papierku nie bedzie.
I to jest wlasnie problem naszego kraju. Ze ludzie patrza na papierki a potem wyjezdzajac na zachod jest wielkie rozczarowanie.no bo niby wiedza jest ale nie ma tej praktycznej i czesto sie okazuje ze do szkolki na pare lat trzeba z powrotem. A przeciez w gabinecie nikt ci egzaminu pisac np. z histologii nie bedzie kazal. Tylko zab zaplabowac porzadnie.a tego z ksiazek i wykladow swietnej uczelni bez sprzetu nawet na UJ sie nie nauczysz.
Do wszystkiego trzeba praktyki. A jak chcesz praktykowac na kiepskim sprzecie ktorego potem nawet na oczy w muzeum nie zobaczysz?

[ Dodano: Wto Cze 20, 2006 06:18 ]
dr. mike pisze:Mnie z kolei interesuje warszawska AM (k. lekarski). Czy mógłby ktoś wydać opinię o tej uczelni?
a jak ci powiem ze beznadziejna albo swietna to mnie posluchasz.?
Pamietaj ze jest tyle opinii ile studentow i najlepiej samemu wysnuc wlasna. Wszyscy jak tylko mozecie powinniscie odwiedzic uczelnie. Pogadac z uczniami, zaczepic jakiegos profesora, poogladac labolatoria i sprzet jaki szkola posiada, zajzec do akademika. Musisz sie liczyc z tym ze to co komus odpowiada moze sie nie podobac tobie.i co wtedy? Meczarnia przez nastepnych 6 lat twojego zycia?

rubisco;)
Posty: 25
Rejestracja: 7 maja 2006, o 21:09

Re: lekarski czy stoma?

Post autor: rubisco;) » 20 cze 2006, o 15:37

dr. Kicia widze zdrowe podejscie malo takich. wszystko co napisalas to prawda i ja sie z tym zgadzam, ale mialam nadzieje ze znajdzie sie ktos kto tam studiuje albo ma znajomych . ja sama takich niestety nie mam

Paweł14
Posty: 5
Rejestracja: 24 cze 2006, o 21:47

Re: lekarski czy stoma?

Post autor: Paweł14 » 24 lip 2006, o 20:57

Ja bym wybrał stomatologię ponieważ są większe zarobki, a lekarz no cóż teraz zwykły budowlaniec za granicą zarabia więcej od lekarza po studiach

ma³go

Re: lekarski czy stoma?

Post autor: ma³go » 17 sie 2006, o 15:28

no to grejt, ja wlasnie zrezygnowalam ze stomy na rzecz lekarskiego, ale zaczynam miec coraz weeksze watpliwosci, a po przeczytaniu waszych wypowiedzi to coraz bardziej zaczyna mi sie chciec plakac, cos czuje ze za rok bede zdawac jeszcze raz jak nie uda mi sie przeniesc :yahoo: nie ma to jak rok w plecy

ziomalka
Posty: 155
Rejestracja: 10 mar 2006, o 17:18

Re: lekarski czy stoma?

Post autor: ziomalka » 17 sie 2006, o 17:09

ma&#x142go pisze:no to grejt, ja wlasnie zrezygnowalam ze stomy na rzecz lekarskiego, ale zaczynam miec coraz weeksze watpliwosci
ja planuje taką akcję zrobic za rok, w razie czego, zawód stomatologga wydaje mi się monotonny, ale z drugiej strony bardziej opłacalny

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post