¦cieŻka

Matura 2019 - Forum maturzystów i kandydatów na studia. Nie wiesz jaki wybrać kierunek? Nie wiesz jak wygląda rekrutacja? Masz pytanie dotyczące toku studiów?
BURZUM

¦cieŻka

Post autor: BURZUM »

Temat ma taki śmiszny tytuł, bo związany jest poprzez pojęcie rekrutacji na studia z moją ścieŻką Życiową). Wiem mniej więcej, co chcę robić. Pracować przy wirusologii. lub szeroko pojętej biotechnologii i biologii molekularnej.
Jestem juŻ w sumie studentem pierwszego roku biologii. składałem takŻe na biotech, ale jak to bywa, na jednej uczelni (gdzie miałem niekorzystny przelicznik) się nie załapałem i liczę, Że się to uda na pozostałe. W kaŻdym razie mniejsza o to. Nawet, jeśli się nie dostanę na biotechnologię, z chęcią będę studiował biologię i teraz moje pytania.
Czy ten kierunek studiów daje mi moŻliwości porządnego wykształcenia w w/w dziedzinie?
Jest co prawda biologia molekularna, ale przez pierwsze trzy lata będę musiał przejść przez ogrom ogólnobiologicznych przedmiotów. Czy moŻna w trakcie nauki dobierać sobie dodatkowo przedmioty takie, jak biochemia i tak dalej?
Chciałbym jak najwcześniej zacząć masochistyczną zabawę z tym, choćby miało mnie to kosztować poświęcenie nieco wolnego czasu.
Pozdrawiam i liczę na informacje.
Hanta
Posty: 81
Rejestracja: 9 lip 2006, o 02:45

Re: ¦cieŻka

Post autor: Hanta »

BURZUM pisze:Czy ten kierunek studiów daje mi możliwości porządnego wykształcenia w w/w dziedzinie?
O ile sam będziesz tego chciał to jasne! Jeśli nie biotechnologia, to na biologii powinienneś wybrac mikrobiologię (brdzo podobna tylko się inaczej nazywa) lub biochemię i starac się o miejsce na pracowni magisterskiej w odpowiednim zakładzie (u mnie był np. Zakład Wirusologii i Immunologii, w którym prace pisza biotechnolodzy i mikrobiolodzy)
BURZUM pisze:Czy można w trakcie nauki dobierać sobie dodatkowo przedmioty takie, jak biochemia i tak dalej?