Mikroskop Biomax Zestaw - czyo to dobry wybór ?

Archiwalne tematy forum mikroskopii o mniejszym znaczeniu ale poruszające poglądy o różnych aspektach mikroskopii.
kubelus
Posty: 4
Rejestracja: 12 wrz 2008, o 13:02

Mikroskop Biomax Zestaw - czyo to dobry wybór ?

Post autor: kubelus »

Hi, decyduję się na zakup pierwszego mikroskopu. Jestem uczniem I LO bio-chem Myślę ,że nie jest zbyt wcześnie na taki krok. Mam na ten cel ok. 500 zł. Na początku myślałem nad czymś Delty ale w tej cenie miałbym Mikroskop Delta Optical BioLight + kamerkę. Ale postanowiłem zapytać się Allegro bo ono zawsze prawdę powie Znalazłem to cudo na przecenie tylko nie wiem ile ono jest warte ? Nie chciałbym wtopić 500 zł i mieć ładny przycisk do papieru .

allegro 1105851000

Da się tym coś obejrzeć ? Poszukałęm i znalazłem szkiełka na allegro po 5-10 zł za 50 szt + nakrywkowe 10 za 100 szt + skalpele jednorazowe sterylne + jakieś małe strzykawki (insulinowe) z igłami + probówki i szalki petriego (nie mogę znaleźć agaru na allegro ) i jeszcze parę bajerów. Na dodatki planuję wydać koło 100 zł. Zrobię sobie 2 skrzyneczki jedną metalową z mikroskopem z zestawu i jeden mały kuferek (taki jak na narzędzia) z dodatkami.

Moje kolejne pytanie jest takie: Co jeszcze dokupić bo robię kosztorys ?

Wiem z forum ,że olejek immersyjny (drogie bo 20 zł+wys za 10 ml to lekka przesada). Tutaj rodzi się kolejne pytanie. Mianowicie czy ten mikroskop w/w jest przystosowany do maczania obiektywu w olejku i czy (i czym) go się czyści ? Wystarczy napój wysoko wyskokowy o popularno słyszanej nazwie - wódka (czyt. WÓDA) tj. Finlandia ? Czy lepiej przejść się do apteki i zakupić spirytus salicylowy ? lub na allegro coś do sterylizacji powierzchni chirurgicznych ?

Słyszałem też ,że świetnie do barwienia sprawuje się jodyna ? (wodny czy alkoholowy roztwór bo w mojej apteczce są obydwa //chyba bo coś tam było nakreślone) Co jeszcze do barwienia ?