białe dziecko z mieszanego związku

Porady i opinie o uczelniach kształcące w zakresie biologii. Punktacja przy rekrutacji. Pomoc w dostępie do materiałów do nauki biologii
craiz

biaŁe dziecko z mieszanego zwiĄzku

Post autor: craiz »

mozliwe jest (teoretycznie) białe potomstwo 2 czarnoskorych osobnikow ludzkich - znane sa przypadki albinizmu ale wylaczajac z dyskusji te anomalie czy mozliwe jest biale potomstwo podczas gdy jeden z partnerow jest bialy a drugi czarny (badz mulat)

o ile mnei pamiec nie myli to jest to mozliwe ale zdaza sie rzadko.ale nie wiem
prosze o weryfikacje problemu
mozliwe? jak czesto sie zdaza?

dzieki
Darek
Ela
Posty: 6
Rejestracja: 28 gru 2005, o 11:35

Re: biaŁe dziecko z mieszanego zwiĄzku

Post autor: Ela »

Studiuję już 5 rok biologię i raczej nigdy nie słyszałam by to było mozliwe, chociaż natura płata różne figle.
alces
Posty: 140
Rejestracja: 12 lip 2005, o 01:00

Re: biaŁe dziecko z mieszanego zwiĄzku

Post autor: alces »

a ja slyszalam ze mozna, tzn nie wiem dokladnie na czym to polega, ale chyba ktos z przodkow bialego malzenstwa musial miec ciemna skore. i ze sie wtedy dziedziczy po przodkach. jesli ktos o tym slyszal i wie cos wiecej, niech piesze, bede wdzieczna za info
Awatar użytkownika
KIM
Posty: 213
Rejestracja: 9 sie 2005, o 01:00

Re: biaŁe dziecko z mieszanego zwiĄzku

Post autor: KIM »

Może jeśi dziecko odziedziczy po obu rodzicach geny recesywne odpowiedzialne za biały kolorObydwa allele działają jednakowo, czyli warunkują wystąpienie tej samej cechy(homozygotyczne). To dziecko czarnej pary bedzie biale ale jesli wogole to jest możliwe to w praktyce raczej jest bardzo malo prawdopodobne.
Ale to tylko moja teroria.
Ela
Posty: 6
Rejestracja: 28 gru 2005, o 11:35

Re: biaŁe dziecko z mieszanego zwiĄzku

Post autor: Ela »

Zapytam mojego promotora czy taka sytuacja jest możliwa i dlaczego i dam Wam szczegółową odpowiedź
Awatar użytkownika
Agusia
Posty: 195
Rejestracja: 22 paź 2004, o 01:00