biotechnologia SUM

Opinie o uczelniach o kierunku biotechnologii. Dyskusje na temat etyki w zawodzie oraz pomoc w wyborze kierunku zawodowego. Wykaz publikacji niezbędnych do nauki biotechnologii.
margaretka91
Posty: 183
Rejestracja: 18 cze 2010, o 12:31

biotechnologia SUM

Post autor: margaretka91 »

czy ktoś może zdradzic więcej szczegółów o tym kierunku na tejże uczelni?
Doczytałam na stronie Slamu że jest to kierunek zamawiany i np kusi wizja dostania stypendium nawet do 1000 złotych.

Studiuje ktoś tam?
Ventriculus
Posty: 24
Rejestracja: 15 lip 2010, o 15:24

Re: biotechnologia SUM

Post autor: Ventriculus »

Witaj!

Ja studiuję biotechnologię na SUM! Jestem na pierwszym roku, więc myślę, że moje odczucia są dosyć świeże.
Faktycznie, od tego roku (co za pech!) biotechnologia będzie kierunkiem zamawianym, a to się wiąże z dodatkowymi stypendiami, zajęciami tzw. wyrównawczymi (czego na SUM-ie raczej nie praktykują!) itp.
Pewnie jak doczytałaś nacisk kładziony jest na nauki medyczne (specjalność biotechnologia medyczna), więc na pierwszym roku poznasz anatomię i fizjologię człowieka, biologię komórki zwierzęcej, genetykę medyczną, biofizykę (wcale nie taka straszna jak nazwa wskazuje!), ale znajdą się też przedmioty typowe, jak chemia ogólna i organiczna (fizyczna na IV semestrze), matematyka.
Moje odczucia?
Wbrew pozorom (bo niby łatwo się dostać) studia należą do trudnych. Duża liczba kolokwiów (czy tam kartkóweczek, jak to niektórzy nazywają) daje czasem popalić. Ważna jest jednak systematyczność. Jednak, SUM-owicze (choć pewnie się ktoś ze mną nie zgodzi) rzadko kiedy mają czas na spotkania towarzyskie. Na to wpływa, i to pewnie w dużej mierze również plan zajęć. Moja grupa plan miała całkiem-całkiem, ale inne musiały przesiadywać na okienkach".

Jeśli masz jakieś pytania to pisz, śmiało!
sarr_ena
Posty: 9
Rejestracja: 28 maja 2011, o 14:52

Re: biotechnologia SUM

Post autor: sarr_ena »