CZy taki mikroskop możę być??

Archiwalne tematy forum mikroskopii o mniejszym znaczeniu ale poruszające poglądy o różnych aspektach mikroskopii.
piter987
Posty: 7
Rejestracja: 31 sie 2011, o 20:29

CZy taki mikroskop możę być??

Post autor: piter987 » 31 sie 2011, o 20:49

Witam wszystkich
Moje pytanie brzmi: Czy mikroskop PZO który przedstawiam poniżej jest dobry Kupiłem go dzisiaj w takim stanie jak na zdjęciach. I czy się nadaje do ciekawych obserwacji? I czy nie przepłaciłem? Dałem za niego 200zł. Pozdrawiam. Posiada okular 15x i 3 obiektywy 10x, 40x, 100x.

Awatar użytkownika
planapo
Posty: 5380
Rejestracja: 30 gru 2010, o 15:20

Re: CZy taki mikroskop możę być??

Post autor: planapo » 1 wrz 2011, o 05:44

mialem podobny tylko z nasadka binokularowa. stary, dobry polski mikroskop szkolny kupiony za rynkowa cene (wiecej raczej malo kto byl dzisiaj za taki dal) czyli rzaczej korzystna, jakosciowo - o ile jest w dobrym stanie - na pewno zdecydowanie lepszy niz chinskie zabawki oferowane za te sama cene.

zobaczyc pod nim mozna oczywiscie sporo, ale niezbyt wygodnie bo jednym okiem co na dluzsza mete jest meczace. ze zrobieniem zdjecia bedzie gorzej, ale to tez jest wykonalne. duza wada jest brak wbudowanego zrodla swiatla (przydalaby sie lampa mikroskopowa zeby ustawic kohlera). to jest stary typ mikroskopu z obiektywami o dlugosci parafokalnej 33mm - ma mniejsze mozliwosci rozbudowy bo czesci sa rzadziej spotykane. ja zakladalem do swojego obiektywy PZO o dlugosci parafokalnej 45mm i bylo wszystko dobrze, a tych juz mozna dostac sporo na allegro, oprocz powiekszenia maja wygrawerowane oznaczenie 160/0,17 lub 160/-. minusem jest tez to ze regulacja ostrosci odbywa sie poprzez ruch calego tubusa a nie stolika - jesli sruby sa poluzowane to mikroskop bedzie opadac i ostrosc bedzie uciekac.

Awatar użytkownika
Stalowy
Posty: 2447
Rejestracja: 27 lut 2010, o 23:35

Re: CZy taki mikroskop możę być??

Post autor: Stalowy » 1 wrz 2011, o 08:44

Na histologii mieliśmy kilkanaście takich egzemplarzy (najstarsze) i powiem szczerze, że czasem obraz wychodził lepszy niż na tych nowszych zabawkach (żywsze kolory np.) Nie znam się na mikroskopach ale faktycznie jego jedyną wadą (o ile był oczywiście technicznie sprawny), było patrzenie jednym okiem.

ciamcia
Posty: 1
Rejestracja: 11 wrz 2011, o 18:56

Re: CZy taki mikroskop możę być??

Post autor: ciamcia » 11 wrz 2011, o 19:03

Heh, też pamiętam te mikroskopy z histologii na SGGW kilka lat temu, i faktycznie jakość obrazu zaskakiwała pozytywnie w stosunku do tego z nowych mikroskopów na innych zajęciach, btw. znajomek miał głowice bino PZO do takiego mikroskopu, miał wystawić na A. mogę spytać czy sprzedał.
Pamiętam że przy wydawaniu mikroskopu na zajęciach każdy dostawał w komplecie lampkę do oświetlenia lusterka

Zablokowany
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post