Doradztwo w sprawie mikroskopu - Biolux Bino Led

Archiwalne tematy forum mikroskopii o mniejszym znaczeniu ale poruszające poglądy o różnych aspektach mikroskopii.
Mojsista
Posty: 29
Rejestracja: 17 wrz 2011, o 15:29

Doradztwo w sprawie mikroskopu - Biolux Bino Led

Post autor: Mojsista »

Witam
Planuję zakup pierwszego mikroskopu. Jestem jeszcze zielona w tych sprawach dlatego potrzebuję opinii w sprawie mikroskopu.
Słyszałam po opiniach że lepiej kupić mikroskop z binookularem.
Co sądzicie o tym

Kod: Zaznacz cały

optek.pl/99-biolux-bino-ledsk.html
Jak mówię dopiero zaczynam swoją przygodę z mikroskopami i szukam, dobrego , taniego mikroskopu. Chciałabym oglądać krwinki pod mikroskopem i wykonywać swoje preparaty.
Podobno przy monookularze strasznie się wzrok męczy.
Podajcie swoje opinie o tym mikroskopie, może polecacie jakiś lepszy do 500zł.
Pozdrawiam
1.jpg
Awatar użytkownika
planapo
Posty: 5403
Rejestracja: 30 gru 2010, o 15:20

Re: Doradztwo w sprawie mikroskopu - Biolux Bino Led

Post autor: planapo »

nieco drozsza, ale zabawka. poczytaj troche tematy na podforum o mikroskopach, naprawde trudno jest powiedziec cos ponad to co zesmy juz powiedzieli na temat tej polki jakosciowo/cenowej i ewentualnych alternatyw dla niej (glownie rynek wtrony).

monokular oczywiscie odpada. przydaloby sie tez oswietlenie wg kohlera, mozliwosci rozbudowy. prezentowany przez Ciebie tych cech nie ma. nie ma tez regulacji rozstawu oczu i sruby mikro. mozesz sie wstrzelic w rozstaw fabryczny, ale jezeli nie, to obserwacja nie bedzie wygodna.

bo jesli to sprawa hobbystyczna to na krwinkach przeciez nie poprzestaniesz (jest masa znacznie ciekawszych obiektow), a nawet gdybys chciala poprzestac to tu trzeba raczej lepszego sprzetu i silniejszych powiekszen, ale nie daj sie skusic na ten chwyt marketingowy ze nasz mikroskop jest najmocniejszy. wszelkie oferowane powiekszenia powyzej 1000x w tanich mikroskopach nie sa warte uwagi.
Mojsista
Posty: 29