jak w Tytule ratujcie nienawidze człowieka wszyscy o tym dobrze wiecie
a więc zaczynamy
1.Spośród zdań wybierz dwa fałszywe i uzasadnij swój wybór
a) W jądrach wytwarzane są androgeny i plemniki
b) Można zajśc w ciąże gdy do zapłodniena dojdzie w pochwie
c) Wierzchnia wartwa śluzówki macicy jest zmieniana co miesiąc
d) Pleminiki powstają w pęcherzykach nasiennych
e) Do zagnieżdżenia zarodka może dojśc zarówno w macicy jak i jajowodzie
f) W jajnikach są wytwarzane estrogeny i oocyty
2.Uzasadnij twierdzenie,że podczas wysiłku podnosi się poziom glukagonu we krwi i podaj jakie to ma znaczenie dla organizmu sportowca
3.Jakie struktury serca zapobiegają cofaniu się krwi z komór do przedsionków ?
4.Jaką funkcję w gospodarce wodno-elektrolitowej w organizmie człowieka pełni dowolny pierwiastek występujący w soli
I dziękować wam wyratujcie kolege z opresji heh
ciało człowieka
- Bartek_DST
- Posty: 1071
- Rejestracja: 26 lis 2011, o 12:43
Re: Bartuś prosi :D
5.Dwa zespoły uczniów miały uporządkować organizmy, stosując kryteria
dotyczące zaleŜności międzygatunkowych. Oto zestaw tych organizmów:
bąkojad, rumianek, sikora bogatka, szakal, podnawka, gazela, krętek blady,
brudnica mniszka, rekin, świerk, bawół, lew, wieloryb, sikora modra, koniczyna,
sęp, antylopa, pąkle.
Spośród zamieszczonych powyŜej organizmów uczniowie wybrali takie, które
zestawili w pary:
Zespół I: rumianek – koniczyna, antylopa – gazela, sikora bogatka – sikora
modra.
Zespół II: lew – sęp, rekin – podnawka, wieloryb – pąkle.
Określ, jakie kryterium zastosował zespół I, a jakie zespół II, dobierając
organizmy w pary.
Przepraszam,już nie mogłem edytować
dotyczące zaleŜności międzygatunkowych. Oto zestaw tych organizmów:
bąkojad, rumianek, sikora bogatka, szakal, podnawka, gazela, krętek blady,
brudnica mniszka, rekin, świerk, bawół, lew, wieloryb, sikora modra, koniczyna,
sęp, antylopa, pąkle.
Spośród zamieszczonych powyŜej organizmów uczniowie wybrali takie, które
zestawili w pary:
Zespół I: rumianek – koniczyna, antylopa – gazela, sikora bogatka – sikora
modra.
Zespół II: lew – sęp, rekin – podnawka, wieloryb – pąkle.
Określ, jakie kryterium zastosował zespół I, a jakie zespół II, dobierając
organizmy w pary.
Przepraszam,już nie mogłem edytować
Re: ciało człowieka
Ad1. b, d
Ad2.
Ad3.
Ad4. może elektrolity w tej gospodarce skądś się powinny brać? P
Ad2.
Kod: Zaznacz cały
pl.wikipedia.org/wiki/Glukagon
Kod: Zaznacz cały
pl.wikipedia.org/wiki/Elektrolit
-
- Posty: 214
- Rejestracja: 23 wrz 2011, o 17:26
Re: ciało człowieka
Ad5.
Myślę że I zespół pogrupował organizmy konkurencyjne( konkurencja, relacja antagonistyczna), a II organizmy w relacji o charakterze nieantagonistycznym( komensalizm).
Myślę że I zespół pogrupował organizmy konkurencyjne( konkurencja, relacja antagonistyczna), a II organizmy w relacji o charakterze nieantagonistycznym( komensalizm).
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 2 Odpowiedzi
- 4413 Odsłony
-
Ostatni post autor: Adax82
14 lip 2015, o 17:52
-
-
Wytworzenia zawiesiny ciecz -ciało stałe
autor: Ariel Pisarek » 13 sty 2015, o 19:55 » w Doświadczenia z chemii - 1 Odpowiedzi
- 12037 Odsłony
-
Ostatni post autor: Ariel Pisarek
13 sty 2015, o 20:10
-
-
- 0 Odpowiedzi
- 4989 Odsłony
-
Ostatni post autor: nefron
16 paź 2015, o 08:07
-
- 8 Odpowiedzi
- 18991 Odsłony
-
Ostatni post autor: AnnaWP
8 cze 2015, o 12:02
-
- 2 Odpowiedzi
- 11719 Odsłony
-
Ostatni post autor: Mårran
8 paź 2016, o 16:54
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości