Co mogę z moimi akcesoriami PZO

Dział dla początkujących - porady na temat mikroskopów; rodzaje i ceny mikroskopów nowych/używanych i opinie o nich; problemy z obsługą i podstawowe wskazówki;
leoo
Posty: 70
Rejestracja: 19 gru 2011, o 09:00

Co mogę z moimi akcesoriami PZO

Post autor: leoo »

Witam,
jestem brdzo początkującym mikroskopowiczem. A nawet nie ja bo uczę się tego dla syna
Może będzie najlepiej jak na początku dam zdjęcia. Przepraszam za jakość robione telefonem. Oto co mam.
Oczywiście prócz tego mam standardowe obiektywy i okulary x10 i x16.
Powiedzcie mi proszę co mogę z tym zrobić? Co do czego? Narazie udało mi się użyć polaryzacji z zestawu UFC , nic więcej.
Ciemne pole z zestawu nie udało mi się , kontrastu fazowego też nie udało mi się. Przez mikroskop pomocniczy nic nie widzę jak ustawiam pozycję kondensora , tzn widzę ale nic ostrego. Czy tutaj mogę czy nie mogę ustawić światła wg Koehlera?
Panowie i Panie jeśli tutaj też są , pomóżcie proszę mówiąc co mogę z tym zrobić żeby wykorzystać jak najbardziej to co mam.

Pozdrawiam Serdecznie i dziękuję z góry za wszelką pomoc.
Awatar użytkownika
Pickul
Posty: 3085
Rejestracja: 23 kwie 2008, o 20:41

Re: Co mogę z moimi akcesoriami PZO

Post autor: Pickul »

To jest Biolar. Najlepszy wyprodukowany w Polsce mikroskop.

Koehler:

Kod: Zaznacz cały

grzyby.pl/oznaczanie-mikroskop-Koehlera.htm
tu jest trochę o kontraście fazowym:

Kod: Zaznacz cały

bio-forum.pl/cgi-local/board-auth.cgi?file=/33/83852.html
Jak coś to pytaj .
leoo
Posty: 70
Rejestracja: 19 gru 2011, o 09:00

Re: Co mogę z moimi akcesoriami PZO

Post autor: leoo »

Właśnie pytam
Koehlera nie mogę ustawić za nic. Kombinuje i kombinuje i nic mi nie wychodzi. Bez okularu widzę żarnik ale jak założę mikroskop pomocniczy z zestawu UFC to już nic nie widzę i nic nie mogę ustawić. Żeby żarnik zobaczyć przez okular, co jestem jeszcze w stanie zrobić ( zwykły okular x10 ) to muszę kondensor podnieść na samą górę i podjechać blisko obiektywem.