doktorat

Forum studenckie dla przyszłych, obecnych i byłych studentów kierunków przyrodniczych i pozostałych. Podziel się swoimi doświadczeniami, radościami i smutkami
jamesD
Posty: 3
Rejestracja: 23 sty 2013, o 09:57

doktorat

Post autor: jamesD »

Hej, jestem studentem drugiego roku biologii, kierunek podoba mi się, myślę, że chciałbym pisać później doktorat, jednak nie wiem czy się nadaję. Czy na studia doktoranckie mogą iść tylko osoby bardzo zaangażowane i obkute z każdej dziedziny danych studiów np u mnie od roślin po zwierzęta, czy wystarczy być doskonale wtajemniczonym i wkręconym w jedną tylko dziedzinę i na tym się później skupić?
aniontko
Posty: 22
Rejestracja: 29 paź 2010, o 15:54

Re: doktorat

Post autor: aniontko »

Musisz na stronie swojego wydziału sprawdzić wymagania. U mnie jest wymaga średnia min. 4,5 z całego toku studiów, zdajesz później egzamin z wiedzy biologicznej po angielsku. Konieczne jest udzielanie się w kole biologicznym, wystąpienia, konferencje itd. Najczęściej doktorat się pisze z tego co Cię interesuje czy z tego gdzie pisałeś pracę magisterską.
Batha
Posty: 2658
Rejestracja: 20 maja 2007, o 16:32

Re: doktorat

Post autor: Batha »

Najlepiej to w czasie robienia PhD załapać się do jakiegoś projektu, gdyż stypendium doktoranckie nie jest zbyt wysokie.
Trzyszcz
Posty: 886
Rejestracja: 2 sie 2011, o 11:33

Re: doktorat

Post autor: Trzyszcz »

aniontko
A na jakiej jesteś uczelni? Patrzyłem na UG i UAM- średnia nie ma kluczowego znaczenia.
Na UAM dostajesz 1 pnkt za 0.1 powyżej średniej 4 (czyli do 10 pnkt)
25 za rozmowę kwalifikacyjną (na temat tematu doktoratu głównie ^^)
5 za angielski
10 za osiągnięcia typu publikacje.
aniontko
Posty: 22
Rejestracja: 29 paź 2010, o 15:54

Re: doktorat

Post autor: aniontko »

UMCS Lublin.
widzę na stronie, że się dużo zmieniło przez ostatnie dwa lata w tej kwestii. to co napisałam wcześniej jest nieaktualne było gy ja się tym interesowałam.
Teraz jest tak podobnie jak Trzyszcz mówi.