Inż. chem. i procesowa - prośba o opinię

Studia na kierunku chemia i biochemia. Pytania dotyczące rekrutacji oraz punktacji przy wyborze chemii na studia. Wykaz książek do nauki chemii.
Prested
Posty: 11
Rejestracja: 9 sie 2013, o 21:55

Inż. chem. i procesowa - prośba o opinię

Post autor: Prested »

Cześć, to mój pierwszy post, więc może się przedstawię.

Jestem (będę) uczniem ostatniego roku liceum i planuję zdawać maturę w maju z fizyki, matematyki i chemii.

Tutaj pojawia się pewien dylemat: Czy inżynieria chemiczna i procesowa będzie dobrym kierunkiem, jeśli bardzo lubię chemię, a jednocześnie nie chciałbym zupełnie porzucać fizyki? Powiem szczerze, że niektóre wyzwania intelektualne, takie typowo fizyczne, są dla mnie przyjemnością.

Powód, dla którego nie wybieram fizyki stricte to oczywiście chemia, którą po prostu lubię jako całość (ogólnie znacznie bardziej od fizyki), natomiast choć fizykę rozumiem, to nie wyobrażam sobie studiowania przez następne parę lat tych działów fizyki, których nie lubię. Tak na dobrą sprawę, wyzwania fizyczne uwielbiam, ale tylko z zakresu kinematyki, mechaniki klasycznej, termodynamiki i oddziaływania grawitacyjnego, ewentualnie coś z pogranicza fizyki i chemii jądrowej). Pewnie nie da się tego tak połączyć (kinematyki czy dynamiki - marne szanse, ale termodynamika chyba jak najbardziej, prawda?)
Pytam dlatego, że chciałbym podjąć świadomą decyzję, może spełniłbym się lepiej w innym kierunku, jeśli macie jakieś doświadczenia, opinie, podzielcie się .
Awatar użytkownika
Anche93
Posty: 23
Rejestracja: 8 lip 2013, o 09:38

Re: Inż. chem. i procesowa - prośba o opinię

Post autor: Anche93 »