Samoistny zanik alergii?

Problemy medyczne, obejmujące wiedzę o zdrowiu i chorobach człowieka, o sposobach zapobiegania chorobom oraz ich leczeniu
12346546548745

Samoistny zanik alergii?

Post autor: 12346546548745 »

Mam pytanie: czy obiektywnie możliwy jest samoistny zanik alergii na jakiś czynnik? O ile mi wiadomo, sytuacje takie dotyczą głównie alergii pokarmowych, w przypadku pozostałych czynników alergicznych raczej się to nie zdarza. Nawet pamiętam słowa lekarza rodzinnego, że alergia nie znika, co najwyżej mogą pojawić się nowe uczulenia.
W moim przypadku jednak uczulenie zniknęło - miałam objawy alergii w kontakcie z pewnym lekiem, stosowanym przed zabiegami okulistycznymi, po kilku latach, przed planowanym zabiegiem zrobiono mi test i okazało się, że alergii nie ma. Przypomniałam sobie o tym w związku z dzisiejszą wizytą u okulisty i tak mnie to zastanawia - czy to mnie się przytrafiła nietypowa sytuacja, czy to się jednak zdarza?
Awatar użytkownika
Medycyna Lwów
Posty: 5874
Rejestracja: 14 sty 2007, o 20:23

Re: Samoistny zanik alergii?

Post autor: Medycyna Lwów »

z atopii się raczej nie wyrasta - objawy mogę z wiekiem się zmniejszać (choć nie zawsze) jak wiele reakcji immunologicznych.
Co do alergii na lek to zawsze wchodzi w grę uczulenie nie na substancję czynną a na substancje dodatkowe zawarte w leku - są osoby, co twierdzą że uczulenia na nie właśnie są częstsze.
Przykładem są podawane uczulenia na demonizowaną na studiach Pyralginę, które w efekcie okazywały się reakcją na jony siarczynowe zawarte jako konserwant.
12346546548745

Re: Samoistny zanik alergii?

Post autor: 12346546548745 »

z atopii się raczej nie wyrasta - objawy mogę z wiekiem się zmniejszać (choć nie zawsze) jak wiele reakcji immunologicznych.
Nie wiem, jakie w moim przypadku były objawy tej alergii, bo to dawne lata, ale alergia istniała na pewno i zniknęła, co potwierdziły testy skórne.
Co do alergii na lek to zawsze wchodzi w grę uczulenie nie na substancję czynną a na substancje dodatkowe zawarte w leku - są osoby, co twierdzą że uczulenia na nie właśnie są częstsze.
Nie mogę pamiętać, co to był za lek, wiem jedynie z opowieści, że najprawdopodobniej atropina. Czyli być może właśnie o substancje dodatkowe chodziło. Dziękuję za odpowiedź, sprawa znikającej alergii mnie zaintrygowała, stąd moje pytanie
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post