POMOCY CYKL KREBSA,Procentowy udział utleniania kwasów tłusz

Forum biochemiczne poruszające problemy związane z chemią w organizmach żywych, biosyntezą, strukturą, stężeniem, funkcjami i przemianami substancji chemicznych w organizmach
michalawf
Posty: 4
Rejestracja: 12 gru 2013, o 16:50

POMOCY CYKL KREBSA,Procentowy udział utleniania kwasów tłusz

Post autor: michalawf »

Witam , jestem studentem zaocznym na awf , szczerze to powiem , jestem zielony z biochemii . Oprócz tego ze jestem głodny wiedzy z tego przedmiotu , niczego niewyniosłem z uczelni .Wykładowcy mają w nas wylane , wg nie przerabiają tematów na ćwiczeniach tylko opowiadają o swoich prywatnych sprawach , żarty , kawały itp. Jak już coś robią to tyle ze rozpiszą kilka wzorów bez tłumaczenia . Raz na zastępstwie była doktorantka , która jedynie coś wytłumaczyła.Zbliża się kolokwium i jestem zielony. Gdyby znalazła sie osoba która byłaby w stanie rozpisać ze szczegółami odpowiedzi na pytania i podzielić się ową wiedzą byłbym mega wdzięczny . Pozdrawiam


Punkt 4
a) Procentowy udział utleniania kwasów tłuszczowych jako pośredniego żródła energii w warunkach spoczynku, oraz przy pracy o różnych intensywnościach.
Wychwytywanie FFA z krwi przez mięsień. Aktywacja kwasów tłuszczowych w cytoplazmie komórki mięśniowej. Dwa żródła kwasów tłuszczowych mięśnia : lipoliza tłuszczów w komórce tłuszczowej, oraz lipoliza tłuszczów wewnątrzmięśniowych. Wejście acyloCoA do mitochondrionu - rola karnityny. Wewnątrzmitochondrialna przemiana cząsteczek acyloCoA do acetyloCoA zwana β-oksydacją. β-oksydacja jako proces dostarczający pary wodorów na łańcuch oddechowy. β-oksydacja jako proces dostarczający acetyloCoA do cyklu Krebsa. Dehydrogenazy β-oksydacji i ich koenzymy. Różnice w aktywności enzymów β-oksydacji w mięśniu nietrenowanym i zaadoptowanym do wysiłku wytrzymałościowego.
b) Bilanse energetyczne β-oksydacji. Synteza ATP i zużycie tlenu przez łańcuch oddechowy w trakcie przebiegu tego procesu.
Punkt 5