Pytania na egzamin z chemii nieorganicznej.

Ogólne forum chemiczne poruszające problemy chemii ogólnej, nieorganicznej i organicznej
Awatar użytkownika
alexaveg
Posty: 32
Rejestracja: 31 sty 2014, o 15:22

Pytania na egzamin z chemii nieorganicznej.

Post autor: alexaveg »

Witam serdecznie.
Jestem studentką biologii. Ogólnie powiem szczerze: chemia nieorganiczna była paskudnie prowadzona we wcześniejszych etapach mojej nauki w szkole (gimnazjum, liceum) i mam z nią problemy na studiach.
Otrzymałam pytania na egzamin jakie się pojawią (DLA MNIE LUDZIE WYSTARCZY 3 Z TEGO). Bardzo proszę o pomoc z nieorganicznej, innym mogę tutaj pomagać z organiką i innymi dziedzinami biologii.
Prosiłabym też o jakieś ludzkie wytłumaczenie mi tych zdań, ponieważ czuję się jakbym czytała chiński.

Pytania:
1) Obliczyć pH amoniaku o stężeniu 0,001M
2) Jakie jest stężenie procentowe mieszaniny 75g 6% roztworu NaCl z 25 g 2% roztworu NaCl.
3) Opisać elementy ogniwa cynkowo- miedziowego i podać reakcję na katodzie i anodzie.
4)Jakie jest stężenie % nasyconego roztworu Ce(SO4)2 w temp 10*C
5) Czemu amoniak ma wysoką temp wrzenia (opisać wiązanie wodorowe)
6) Kształt cząsteczki CO2 (dlaczego taki, opisać moment dipolowy(?))
7) Masa rzeczywista cząsteczki CO2
Co tworzy bufory, reakcje ich w obecności kwasów i zasad.
9) Równowaga reakcji otrzymywania amoniaku (co się będzie działo jak dodamy amoniak a co jak zwiększymy ciśnienie) - dla mnie pytanie jest bezsensowne, ale dosłownie takie było. - Napisać stałą równowagi reakcji i gazową.
10) Rugowanie miedzi z jej soli: CuSO4 (trzeba było wybrać z tab. aktyw. metali) napisać jaka reakcja zaszła i napisać jej przebieg, wypisać obserwacje.
11) Zadanie na stałą zasadowości: amoniak 10^-5, cyjankopodobne coś"(HCN) 10^-10. Co jest bardziej zasadowe, dlaczego.
12) Jakie są związki tworzące bufory.
13) Tabelka ze zmieniającym się pH mieszaniny NaCl z HCl, Ch3COOH z CH3COONa, gdy każdego z nich dodamy NaOH.