Biologia na Uniwersytecie Opolskim

Porady i opinie o uczelniach kształcące w zakresie biologii. Punktacja przy rekrutacji. Pomoc w dostępie do materiałów do nauki biologii
AnnaWP
Posty: 3453
Rejestracja: 24 wrz 2010, o 12:58

Biologia na Uniwersytecie Opolskim

Post autor: AnnaWP »

Może niewiele osób wie o tym, że Uniwersytet Opolski od pewnego czasu prowadzi również kierunki biologiczne. W tym roku nabór dotyczy specjalności biologia podstawowa i biologia eksperymentalna, specjalność przyroda nie zostanie najprawdopodobniej uruchomiona z powodu małego zainteresowania.
Oczywiście jest baza noclegowa dla dojeżdżających z daleka.
MalaPanda
Posty: 24
Rejestracja: 25 sie 2013, o 11:40

Re: Biologia na Uniwersytecie Opolskim

Post autor: MalaPanda »

Oooo! Właśnie takiego tematu szukałam.

Przepraszam, ale niestety jestem kompletnie zielona w tym temacie, więc proszę o wyjaśnienie wszystkiego jak chłopu na miedzy.

Studiuję biotechnologię, pierwszy rok, jednak od drugiego roku chciałabym rozpocząć studia na kierunku biologii eksperymentalnej, w Opolu, jako na drugim kierunku.

1) Czy Katedra Biosystematyki prowadzi studia zaoczne? (niestety nie umiałam znaleźć ewentualnego planu zajęć, terminów zjazdu na stronie, więc nie byłam pewna). Bo rozumiem, że decydując się na drugi kierunek trzeba rozpocząć go w trybie zaocznym, prawda?

2) Czy po biologii eksperymentalnej w Opolu można nadal kształcić się w tym kierunku, tj. magisterium i doktorat również obejmuje biologię eksperymentalną, a nie tylko biologię jako taką?

3) Czy na biologii eksperymentalnej mogę liczyć na dużo praktycznej wiedzy? Niestety jeszcze nie wiem, co począć ze swoją nędzną egzystencją, a wymyśliłam sobie, że przedmioty na biologii eksperymentalnej pomogą mi trochę ugryźć biotechnologię od strony praktycznej, chodzi o rzeczy typu badanie krwi, więcej pracy z mikroskopami, trochę fizjologii roślin i takie tam zboczenia biologiczne.