Nurtujące Pytania początkującego

Matura 2019 - Forum maturzystów i kandydatów na studia. Nie wiesz jaki wybrać kierunek? Nie wiesz jak wygląda rekrutacja? Masz pytanie dotyczące toku studiów?
groszeq
Posty: 5
Rejestracja: 27 gru 2014, o 19:51

Nurtujące Pytania początkującego

Post autor: groszeq »

Witam , jestem uczniem 2 klasy LO . ucząc się stawiam sobie wiele pytań , mam nadzieję ,że mi pomożecie oraz inni uczniowie znajdą tutaj pomoc.

pierwszym właśnie takim pytaniem , które zainspirowało mnie aby stworzyć ten wątek dotyczy genetyki. Ucząc się w domu zastanawiam się czy chromosom zawiera całą informacje genetyczną o naszym organizmie ? ? wszystkich cechach i wgl ? czy są one rozmieszczone po wszystkich chromosomach, jeśli tak to poco w takim razie jest ich tyle ? a jeśli nie to oco właściwie chodzi z tymi chromosomami. ( rozumiem , że pytanie może być śmieszne dla kogoś kto to rozumie jednak przespałem trochę te tematy i staram się nadrobić braki
Awatar użytkownika
Mårran
Posty: 3873
Rejestracja: 8 kwie 2008, o 19:17

Re: Nurtujące Pytania początkującego

Post autor: Mårran »

Komplet informacji genetycznej jest zawarty w komplecie 46 chromosomów. Jest ich tyle, żeby łatwiej było przepisać informację podczas podziału komórki. Chromosomy tworzą się, żeby upakować DNA tak, by podczas podziału komórki porozdzielać je po równo do obu jąder. Przy luźnej chromatynie nie byłoby to raczej możliwe.
Pani Buka
pawelsl
Posty: 307
Rejestracja: 11 maja 2014, o 13:25

Re: Nurtujące Pytania początkującego

Post autor: pawelsl »

groszeq pisze: pierwszym właśnie takim pytaniem , które zainspirowało mnie aby stworzyć ten wątek dotyczy genetyki. Ucząc się w domu zastanawiam się czy chromosom zawiera całą informacje genetyczną o naszym organizmie ? ?
Jeden nie.
groszeq pisze: wszystkich cechach i wgl ?
O wszystkich nie. Na przykład to czy ktoś jest wredny czy nie, nie jest zapisane na chromosomach [potrzebna bibliografia na potwierdzenie]