Biochemia i komórki nowotworowe.

Forum biochemiczne poruszające problemy związane z chemią w organizmach żywych, biosyntezą, strukturą, stężeniem, funkcjami i przemianami substancji chemicznych w organizmach
lola52
Posty: 26
Rejestracja: 9 lip 2014, o 12:36

Biochemia i komórki nowotworowe.

Post autor: lola52 »

Cześć Studiuję biochemię i chciałabym się dowiedzieć czy po tych studiach można pracować z komórkami nowotworowymi ? Chodzi mi czy można zrobić jakąś specjalizację w tym kierunku i iść później tą drogą. Jeśli jest ktoś tutaj kto orientuje się w temacie, proszę o jakiekolwiek informacje
Awatar użytkownika
Mårran
Posty: 3873
Rejestracja: 8 kwie 2008, o 19:17

Re: Biochemia i komórki nowotworowe.

Post autor: Mårran »

Nie do końca orientuję się, co można robić po biochemii, ale w labie pewnie pracować można, a tam się pracuje czasem na komórkach nowotworowych.
Pani Buka
lola52
Posty: 26
Rejestracja: 9 lip 2014, o 12:36

Re: Biochemia i komórki nowotworowe.

Post autor: lola52 »

To wiem, że tak można pracować, tylko chodzi mi o to czy robi się do tego jakąś specjalizację, może jakieś kursy, oraz czy jest to opłacalne ?
Sharsonn
Posty: 10
Rejestracja: 26 lis 2013, o 21:50

Re: Biochemia i komórki nowotworowe.

Post autor: Sharsonn »

Nie masz specjalizacji Biochemia nowotworów czy coś w tym stylu. Biochemia odpowiada za wszystkie procesy chemiczne w organizmach żywych. Sam jestem studentem biologii o specjalizacji biochemia i biologia molekularna, i raczej ta druga specjalizacja jest bliższa pracy przy komórkach nowotworowych. Wydaje mi się że proces kancerogenezy jest bardziej biochemiczny, natomiast to w biologii molekularnej pracujesz na enzymach restrykcyjnych, robisz badania typu elektroforeza czy PCR i to one bardziej są związane z badaniem nowotworów. Specjalizacje wybierasz dobrą, natomiast do tego raczej przyda Ci się parę kursów, jeśli twoja uczelnia nie daje Ci możliwości robienia takich badań.
AnnaWP
Posty: 3453
Rejestracja: 24 wrz 2010, o 12:58