Nauka do matury 2015
Re: Nauka do matury 2015
"Osmoza spontanicznie zachodzi od roztworu o niższym stężeniu substancji rozpuszczonej do roztworu o wyższym, czyli prowadzi do wyrównania stężeń obu roztworów. - wikipedia
wirki (ciało wirków) są hiper, otoczenie wirków jest hipo. woda płynie z hipo do hiper (z zewnątrz do wirków)
hiper - wyższe stężenie
hipo - niższe
wirki (ciało wirków) są hiper, otoczenie wirków jest hipo. woda płynie z hipo do hiper (z zewnątrz do wirków)
hiper - wyższe stężenie
hipo - niższe
Re: Nauka do matury 2015
Hiper- i hipoosmotyczność nie odnosi się tylko do roztworu na zewnątrz, może opisywać każdy roztwór (czyli na przykład roztwór w komórkach ciała też).kate27 pisze:jest w bukale napisane hiperosmotyczne wnetrze ciala wirkow powoduje nieustanny naplyw wody z zewnatrz. organizm broni sie przed nadmiarem wody poprzez bla bla i przy rybach slodkowodnych podobnie
no ale jak one sa hiperosmotyczne to czy nie na zewnatrz powinno byc wieksze stezenie i woda powinna uciekac a nie nadmiernie naplywac? wytlumaczy ktos?
HIPEROSMOTYCZNE WNĘTRZE CIAŁA oznacza, że wnętrze jest hiper-, a woda na zewnątrz hipoosmotyczna, czyli stężenie substancji w organizmie jest większe niż stężenie substancji w środowisku. Więc woda do napływa do ciała, bo stężenia dążą do wyrównania się.
Np. ryby kostnoszkieletowe żyjące w morzach są z kolei HIPOOSMOTYCZNE względem środowiska (organizm hipo, woda na zewnątrz hiper), więc ryby te są narażone na utratę wody.
Hipo- i hiperosmotyczność są względne, czyli dobrze jest pisać w zadaniach coś jest hiperosmotyczne względem czegoś i wtedy wszystko jasne.
EDIT: ktoś mnie już wyprzedził :(
Re: Nauka do matury 2015
dobra juz ogarniam, dzieki wielkie! D
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 25 paź 2013, o 22:50
Re: Nauka do matury 2015
jak się ma nieklasyfikacje to można się jakoś ratować czy już tylko powtarzanko klasy wchodzi w gre?
Re: Nauka do matury 2015
A to jest pewne? Jest początek marca, można jeszcze z czegoś powychodzić, postarać się, pochodzić. No chyba, że jest tak beznadziejnie, że godziny już nic nie zmienią.schoolboyq pisze:jak się ma nieklasyfikacje to można się jakoś ratować czy już tylko powtarzanko klasy wchodzi w gre?
Musisz się zapytać wychowawcę, pedagoga, kogokolwiek, kto jest u Ciebie w szkole ogarnięty o egzaminy klasyfikacyjne. Wtedy jeśli zdasz nie będziesz powtarzać całego roku i znowu chodzić do szkoły. Tylko, że chyba musisz mieć jakieś usprawiedliwienie na te nieobecności, jakieś zaświadczenie itp. jeśli nie, to piszesz pisemną prośbę, czy rodzice, wtedy rada pedagogiczna decyduje, czy się zgodzić na te egzaminy.
poszukaj o tych egzaminach i klasyfikacjach w necie
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 25 paź 2013, o 22:50
Re: Nauka do matury 2015
Dziękuje, jak można egzaminy pisać to już jakoś sobie poradze tak mysle. to pewne jeśli chodzi o matme ale mam nadzieje ze nie bedzie sprawdzała bo nieskromnie mówiąc mam najlepsze wyniki z matmy a babka zna może 5osób z klasy z imienia i nazwiska i akurat mnie nie takze raczej nie wie ze chodze tylko na sprawdziany.
ale jeśli chodzi o polski to tutaj na pewno bedzie liczyć a na teraz mam około 30-40% obecności,wiec moze byc roznie
ale jeśli chodzi o polski to tutaj na pewno bedzie liczyć a na teraz mam około 30-40% obecności,wiec moze byc roznie
Re: Nauka do matury 2015
To wasza matematyczka jakaś mocno nieogarnięta, jak zna 5 osób
Jak czytałam, to przy tych egzaminach nie liczy się chyba jakie masz oceny, tylko nieobecność, skoro tak dobrze idzie Ci matma, to na pewno sobie poradzisz z tym, a godziny pewnie naliczą Ci, jak nie byłaś całymi dniami, musisz pogadać z wychowawcą, bo on zajmuje się w sumie całymi tymi dziennikami i zlicza godziny. 30-40% to też będzie problem, bo trzeba mieć na dobrą sprawę 50-51% obecności.
Jak czytałam, to przy tych egzaminach nie liczy się chyba jakie masz oceny, tylko nieobecność, skoro tak dobrze idzie Ci matma, to na pewno sobie poradzisz z tym, a godziny pewnie naliczą Ci, jak nie byłaś całymi dniami, musisz pogadać z wychowawcą, bo on zajmuje się w sumie całymi tymi dziennikami i zlicza godziny. 30-40% to też będzie problem, bo trzeba mieć na dobrą sprawę 50-51% obecności.
-
- Posty: 524
- Rejestracja: 28 maja 2013, o 19:24
Re: Nauka do matury 2015
Słuchajcie, pisząc hydrolizę soli pochodzącej od mocnej zasady i słabego kwasu, np Na2SO3 powstały H2SO3 rozpisujemy na SO2*H2O czy piszemy H2SO3? Bo według nauczycielki w szkole nie rozpisujemy, a koleżanka na korkach ma, że rozpisujemy
Re: Nauka do matury 2015
podłączam się pod pytanie, ale wydaje mi się, że rozpisujemyMakebelieve pisze:Słuchajcie, pisząc hydrolizę soli pochodzącej od mocnej zasady i słabego kwasu, np Na2SO3 powstały H2SO3 rozpisujemy na SO2*H2O czy piszemy H2SO3? Bo według nauczycielki w szkole nie rozpisujemy, a koleżanka na korkach ma, że rozpisujemy
Re: Nauka do matury 2015
Hej,
Jak rozwiązuje się zadania tego typu?
Z konfiguracji elektronów walencyjnych atomu pierwiastka X w stanie podstawowym wynika, że:
Elektrony opisują orbitale, dla których wartości głównej liczby kwantowej wynoszą 3 i 4
Każdy orbital atomowy jest zapełniony niesparowanym elektronem
a) Uzupełnij poniższą tabelę. Podaj zapis podpowłokowy konfiguracji elektronów walencyjnych atomu pierwiastka X. Ustal symbol chemiczny pierwiastka X, oraz określ jego położenie w układzie okresowym.
Proszę pomóżcie
Jak rozwiązuje się zadania tego typu?
Z konfiguracji elektronów walencyjnych atomu pierwiastka X w stanie podstawowym wynika, że:
Elektrony opisują orbitale, dla których wartości głównej liczby kwantowej wynoszą 3 i 4
Każdy orbital atomowy jest zapełniony niesparowanym elektronem
a) Uzupełnij poniższą tabelę. Podaj zapis podpowłokowy konfiguracji elektronów walencyjnych atomu pierwiastka X. Ustal symbol chemiczny pierwiastka X, oraz określ jego położenie w układzie okresowym.
Proszę pomóżcie
- Nitrogenium32
- Posty: 1875
- Rejestracja: 7 lip 2013, o 13:51
Re: Nauka do matury 2015
Wg mnie powinno być SO2 (ulatnia się) i H2O, ale głowy nie dam. Jeśli jednak chodzi o amoniak, to nigdy się nie pisze NH4OH, tylko NH3 * H2O - za ten błąd mnie ochrzaniła ostatnio nauczycielka. Np. w vademecum Pazdro o zapisie amoniaku jest wyraźnie napisane.
Re: Nauka do matury 2015
Przy hydrolizie raczej się nie rozpisuje (źródło: moja nauczycielka), chociaż nie wydaje mi się, żeby rozpisanie było jakimś strasznym błędem
Re: Nauka do matury 2015
Wg. mnie na odwrót - powinno się rozpisywać, a nie rozpisanie nie byłoby jakimś strasznym błędem
Może jakiś specjalista się tutaj wypowie ?
Może jakiś specjalista się tutaj wypowie ?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
-
wspólna nauka do matury 2015 chemia
autor: radania » 11 sie 2014, o 20:13 » w Wspólna nauka do matury z biologii - 5 Odpowiedzi
- 12236 Odsłony
-
Ostatni post autor: mniamniuchna
13 sie 2014, o 16:29
-
-
-
Wspólna nauka do matury z biologii 2015
autor: Brainers » 3 wrz 2014, o 11:03 » w Matura i egzaminy na uczelnie - 0 Odpowiedzi
- 1478 Odsłony
-
Ostatni post autor: Brainers
3 wrz 2014, o 11:03
-
-
-
Wspólna nauka do poprawy matury 2015 - SKYPE
autor: KaczkaManiaczka » 15 sie 2014, o 16:53 » w Wspólna nauka do matury z biologii - 3 Odpowiedzi
- 8011 Odsłony
-
Ostatni post autor: polin
8 wrz 2014, o 21:48
-
-
-
Wspólna nauka - biologia, chemia - matura 2015
autor: Cynamonek » 6 paź 2014, o 20:34 » w Wspólna nauka do matury z biologii - 48 Odpowiedzi
- 23897 Odsłony
-
Ostatni post autor: kapi
27 lut 2015, o 10:58
-
-
-
Wspolna nauka matura 2015 ( stara podstawa) Warszawa
autor: vanilis » 14 paź 2014, o 14:26 » w Matura i egzaminy na uczelnie - 0 Odpowiedzi
- 7428 Odsłony
-
Ostatni post autor: vanilis
14 paź 2014, o 14:26
-
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości