Matura z biologii na humanistycznym kierunku, pomoc.

Matura 2019 - Forum maturzystów i kandydatów na studia. Nie wiesz jaki wybrać kierunek? Nie wiesz jak wygląda rekrutacja? Masz pytanie dotyczące toku studiów?
SonnyUS
Posty: 2
Rejestracja: 24 wrz 2015, o 21:08

Matura z biologii na humanistycznym kierunku, pomoc.

Post autor: SonnyUS »

Witam. Otóż mam maturę za jakieś 8 miesięcy, jestem uczniem liceum o profilu humanistycznym, jednak mam zamiar zdawać na maturze zarówno angielski jak i biologię rozszerzoną. Sprawa jest taka, że wybieram się na studia do USA, więc zdawanie historii czy polskiego jest w moim przypadku poprostu zbędne i chciałbym zdać chociaż jeden przedmiot, z którego wiedza przyda się wszędzie. Wybrałem biologię, ponieważ zawsze mnie ten przedmiot interesował, jednak nie jestem pewien czy dam radę ogarnąć cały materiał w 8 miesięcy. Chciałbym się was poradzić jakie książki i repetytoria zakupić, bo chcę jednak podjąć się tego wyzwania i spróbować, jednak mam jeszcze trochę czasu. Także prosiłbym ludzi ogarniętych w temacie o nazwy najlepszych podręczników, które ułatwią mi przygotowanie indywidualnie do matury z biologii, pozdrawiam.
Awatar użytkownika
ryniofit8000
Posty: 1264
Rejestracja: 29 paź 2013, o 20:32

Re: Matura z biologii na humanistycznym kierunku, pomoc.

Post autor: ryniofit8000 »

SonnyUS, najlepiej wziąć podręczniki z 2 różnych wydawnictw (może być np. operon + nowa era)
Do tego koło marca zabrać się za robienie arkuszy.
Czy ci się uda to zależy od twojej determinacji i zdolności. Matura z biologii nie dotyczy tylko czystej wiedzy, zazwyczaj wystarczy mieć dość ogólne informacje z danego działu, czasami trzeba połączyć takie ogólne informacje z kilku działów. Oczywiście zdarzają się bardziej szczegółowe zadania.
SonnyUS
Posty: 2
Rejestracja: 24 wrz 2015, o 21:08

Re: Matura z biologii na humanistycznym kierunku, pomoc.

Post autor: SonnyUS »