Rośliny mylnie uważane za trujące

Forum botaniczne poruszające problemy ze świata roślin i związanych z nimi zjawiskami, jednym słowem botanika
justynabed94
Posty: 1
Rejestracja: 6 kwie 2016, o 15:15

Rośliny mylnie uważane za trujące

Post autor: justynabed94 »

Kochani!
Chciałabym prosić o Waszą pomoc, bo znajduję się w sytuacji bez wyjścia. Jestem studentką farmacji i uczęszczam na fakultet o roślinach toksycznych. Teraz przejdę do meritum. Na zaliczenie fakultetu każdy musi zrobić prezentację na jeden z podanych przez prowadzącego tematów. Ja, nie myśląc zbyt wiele, wybrałam temat Rośliny mylnie uważane za trujące i. jest źle. W internecie nie ma nic. Błagam, jeśli przychodzą Wam do głowy jakiekolwiek gatunki takich właśnie roślin odpiszcie na tego posta. Pozdrawiam
januszek12
Posty: 3
Rejestracja: 6 kwie 2016, o 17:25

Re: Rośliny mylnie uważane za trujące

Post autor: januszek12 »

Droga farmaceutko,

kiedyś słyszałem ze ziemniaki były mylnie uważane za trujące. Powodzenia !
AnnaWP
Posty: 3453
Rejestracja: 24 wrz 2010, o 12:58

Re: Rośliny mylnie uważane za trujące

Post autor: AnnaWP »

może nie trujące, ale halucynogenne miały być borówki bagienne.
A z grzybów czernidlak czy jakoś tak. Sam w sobie nie jest trujący.
Awatar użytkownika
Nitrogenium32
Posty: 1875
Rejestracja: 7 lip 2013, o 13:51

Re: Rośliny mylnie uważane za trujące

Post autor: Nitrogenium32 »

januszek12 pisze:kiedyś słyszałem ze ziemniaki były mylnie uważane za trujące
Z ziemniakiem to w ogóle jest taka sprawa, że jeśli zacznie kiełkować, to stężenie solaniny (jest to toksyczny alkaloid steroidowy) znacznie w nim wzrasta i jeśli ktoś tego nie bierze na poważnie, może wylądować na cmentarzu.