Pomocy ! Nie potrafie robić zadań na doświadczenia z biologi.Robie te zadania i rzadko kiedy trafiam w klucz. Od czego mam zaczynać te zadania, jak sie za nie wziąć ? O co tak dokładnie chodzi w próbie badawczej, kontrolnej, hipotezie, wnioskach, problemie badawczym itp.?Najlepiej prosze o przyklady. Bardzo prosze o pomoc
Jak mam takie zadania robic ?
Re: Jak mam takie zadania robic ?
Dajmy taki książkowy przykład na nawożenie marchewki azotem.
Problem badawczy (może być w formie oznajmującej, lub pytającej) np. Czy nawożenie azotem ma wpływ na rozwój marchewki?
Hipoteza to prawdopodobna odpowiedź, niekoniecznie musi być prawdziwa np. Nawożenie marchewki azotem powoduje wzrost szybkości rozwoju marchewki. Pamiętaj niekoniecznie musi to się okazać prawdziwym przypuszczeniem.
Próba badawcza cechuje się tym, że działa w niej badany czynnik w tej sytuacji azot. Dlatego dla nas próbą badawczą będzie poletko z marchewką nawożone azotem.
Próba kontrolną natomiast jest przeciwieństwem badawczej, nie działa w niej badany czynnik. W tej sytuacji będzie to poletko nie nawożone azotem.
Próba kontrolna pozwala nam porównać zmiany jakie dokonuje badany czynnik w próbie badawczej, daje nam porównanie.
Na podstawie obserwacji stwierdzamy że w próbie badwczej marchewką rozwinęła się szybciej niż w próbie kontrolnej.
Wniosek: Nawożenie azotem powoduje wzrost szybkości rozwoju marchewki. Hipoteza potwierdzona.
Problem badawczy (może być w formie oznajmującej, lub pytającej) np. Czy nawożenie azotem ma wpływ na rozwój marchewki?
Hipoteza to prawdopodobna odpowiedź, niekoniecznie musi być prawdziwa np. Nawożenie marchewki azotem powoduje wzrost szybkości rozwoju marchewki. Pamiętaj niekoniecznie musi to się okazać prawdziwym przypuszczeniem.
Próba badawcza cechuje się tym, że działa w niej badany czynnik w tej sytuacji azot. Dlatego dla nas próbą badawczą będzie poletko z marchewką nawożone azotem.
Próba kontrolną natomiast jest przeciwieństwem badawczej, nie działa w niej badany czynnik. W tej sytuacji będzie to poletko nie nawożone azotem.
Próba kontrolna pozwala nam porównać zmiany jakie dokonuje badany czynnik w próbie badawczej, daje nam porównanie.
Na podstawie obserwacji stwierdzamy że w próbie badwczej marchewką rozwinęła się szybciej niż w próbie kontrolnej.
Wniosek: Nawożenie azotem powoduje wzrost szybkości rozwoju marchewki. Hipoteza potwierdzona.
Re: Jak mam takie zadania robic ?
Naucz się materiału i czytaj dokładnie polecenie, rób to o co proszą.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 1 Odpowiedzi
- 7272 Odsłony
-
Ostatni post autor: bulaj
18 maja 2018, o 21:41
-
-
kiedy zaczac robic witowskiego z biologii?
autor: simu62 » 3 maja 2019, o 02:09 » w Matura i egzaminy na uczelnie - 2 Odpowiedzi
- 2598 Odsłony
-
Ostatni post autor: Sylu
4 lip 2019, o 19:43
-
-
-
SUM Zabrze 1 rok takie straszne?
autor: studentka23 » 3 paź 2016, o 18:22 » w Przewodnik po uczelniach przyrodniczych - 2 Odpowiedzi
- 12396 Odsłony
-
Ostatni post autor: ryniofit8000
27 paź 2016, o 17:00
-
-
-
CM UJ rzeczywiście takie straszne? A AWF?
autor: Hana19 » 21 lut 2016, o 12:43 » w Fizjoterapia na studiach - 1 Odpowiedzi
- 5330 Odsłony
-
Ostatni post autor: Nables
10 maja 2016, o 17:48
-
-
-
Jak uzgadniać takie równania?
autor: Berberis » 4 maja 2015, o 09:41 » w Chemia w szkole i na studiach - 1 Odpowiedzi
- 2272 Odsłony
-
Ostatni post autor: pesel
4 maja 2015, o 09:58
-
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości