Przeniesienie z lekarskiego na stomatologię ŚUM

Jak dostać się na stomatologię, które uczelnie są najlepsze, ile muszę mieć punktów, jakie są zasady rekrutacji na studia medyczne. Wszystko co dotyczy stomatologii na studiach i w pracy zawodowej.
Cinderella
Posty: 3
Rejestracja: 10 sie 2014, o 15:57

Przeniesienie z lekarskiego na stomatologię ŚUM

Post autor: Cinderella »

Dzień Dobry,
jestem studentką ŚUMu pierwszego roku kierunku lekarskiego, ale planuję od tego roku zacząć stomatologię i skreślić się z listy studentów lekarskiego. Dostałam się spokojnie na piewszy rok, ale zastanawiam czy mogę liczyć na przepisanie choć części przedmiotów które się pokrywają z programem pierwszego roku kierunku lekarskiego np: biostatystyki?
Awatar użytkownika
mrsdavis
Posty: 1443
Rejestracja: 27 sie 2012, o 20:12

Re: Przeniesienie z lekarskiego na stomatologię ŚUM

Post autor: mrsdavis »

Spokojnie przepiszesz większość. Na pewno anatomię, łacinę, biostatystykę, może nawet biofizykę się uda (to już w zależności od woli Katedry). Nie wiem, o ile Wasz program biologii się różnił, ale jest szansa, że jeżeli mieliście jedynie bardziej obszerne tematy, również przepiszą. Z chemii mogą Ci część przepisać, ale na pewno będziesz musiała uzupełnić tematy o materiałach stosowanych w stomatologii, itp.
Oczywiście będziesz musiała dokończyć histologię i zaliczyć przedmioty, których lekarski nie miał na pierwszym roku- stomatologię społeczną, protetykę, zdrowie publiczne, etc. Jednak sporo przedmiotów z planu Ci odejdzie, więc koledzy będą Ci zazdrościć
Cinderella
Posty: 3
Rejestracja: 10 sie 2014, o 15:57

Re: Przeniesienie z lekarskiego na stomatologię ŚUM

Post autor: Cinderella »

Bardzo dziękuję za odpowiedź