Analityka medyczna - czy naprawdę warto?

Opinie o analityce medycznej na studiach. Pomoc w podjęciu decyzji co do uczelni oraz przyszłej pracy zawodowej. Materiały pomocne w studiowaniu analityki medycznej.
amblypygi
Posty: 1
Rejestracja: 27 mar 2018, o 22:33

Analityka medyczna - czy naprawdę warto?

Post autor: amblypygi »

Witam,
W tym roku niedługo poprawiam maturę z biologii i chemii rozszerzonej. Ostatnio przeglądam bardzo dużo różnych forów, dyskusji o studiowaniu analityki medycznej i farmacji.

Powiedzcie mi szczerze, czy naprawdę tak jest, że taki biolog może bez problemu znaleźć pracę w labo? No bo według mnie pewne badania może chyba wykonywać tylko analityk.

Studiuję teraz biologię i nie jestem zadowolony - dużo botaniki, która mnie kompletnie nie interesuje, za to bardzo polubiłem zoologię, badanie tych zwierząt pod mikroskopem bardzo mi się spodobało. Chemia na studiach też mnie bardzo zainteresowała, miałem z niej bardzo dobre oceny.

Powiedzcie mi czy naprawdę warto studiować analitykę medyczną? Gdzie potem można pracować, czy można pracować w kryminalistyce, analityce sądowej? Czy ktoś studiuje na WUM-ie analitykę i jak to wygląda?
Awatar użytkownika
Insula
Posty: 74
Rejestracja: 15 maja 2011, o 18:20

Re: Analityka medyczna - czy naprawdę warto?

Post autor: Insula »

Ja jestem na V roku analityki we Wrocławiu. Powiem tak: jeśli wiedziałabym, jak te studia wyglądają i że mają naprawdę dużo wspólnego z lekarskim, to próbowałabym pójść na lekarski. Studia według mnie ciekawe i dość wymagające, chociaż jak wszędzie- można się prześlizgnąć przez 5 lat na drugich terminach. Jeżeli chce się być dobrym diagnostą laboratoryjnym, trzeba mieć naprawdę sporą wiedzę.