Konie/Zwierzęta gospodarskie po studiach

Wybór uczelni medycznej o kierunku weterynarii. Pomoc i opinie przy punktacji i rekrutacji na studia weterynaryjne. Leczyć zwierzęta duże czy małe.
Alicia48
Posty: 5
Rejestracja: 19 lut 2017, o 13:40

Konie/Zwierzęta gospodarskie po studiach

Post autor: Alicia48 »

Witam!
Spróbuję bardzo w skrócie: Studiuję obecnie 1 rok wety, mam alergię na koty dlatego chciałabym po studiach zajmować się głównie końmi/ zwierzętami gospodarskimi. Niestety jestem zielona w temacie wiec mam kilka pytań:
1) Co robić podczas studiów żeby przestać być zieloną w tym środowisku (ci co chcą psy i koty szykuja się na wolontariaty w gabinetach)
2) Jak wygląda rynek pracy wetów od przeżuwaczy, świń, koni? Jakie są zarobki? (nie oburzajcie się tym pytaniem, wychodzę z założenia że studia powinny być po to żeby rozwinąć się w tym co się lubi a dodatkowo mieć dobrą pracę zastanawiam się jak jest po weterynarii)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
zoo_
Posty: 2101
Rejestracja: 13 maja 2011, o 15:25

Re: Konie/Zwierzęta gospodarskie po studiach

Post autor: zoo_ »

Masz dokładnie takie same możliwości jak ci co idą w psokoty. Nie wiem gdzie studiujesz, zwykle po drugim roku są praktyki hodowlane - wtedy wybierasz sobie miejsce (gospodarstwo, schronisko) gdzie są zwierzęta hodowlane i możesz zobaczyć jak wygląda ich życie. Te praktyki maja właśnie na celu zapoznać nas z systemem chowu. Potem w kolejnych latach masz już praktyki kliniczne i jeździsz z lekarzem w teren - czy to ktoś z uczelni jeśli jest taka możliwość czy prywatna praktyka - to już Twój wybór. Możesz wcześniej zrobić wywiad środowiskowy kto w Twojej okolicy zajmuje się gospodarskimi i czy chętnie przyjmuje studentów do pomocy. na uczelni zapewne dopiero gdzieś od 4 roku można jeździć.