nico pisze: ↑7 lip 2019, o 12:00
No według cke, to wydajność wzrosła, wiec kto ma racje?
Znam klucz, takiej odpowiedzi się zresztą spodziewałem już w maju (patrz data rozpoczęcia wątku) ponieważ byłem pewien, że układający zadanie, moim zdaniem, błędnie utożsamił wzrost wydajności z przesunięciem stanu równowagi (niestety, w tym przypadku to przesunięcie osiągamy poprzez dodatek substratu, o którym z treści zadania nie wiemy czy był w niedomiarze, nadmiarze a może w ilości stechiometrycznej. Nie wiemy też czy po zwiększeniu jego ilości jego status się nie zmieni (status w sensie czy dalej będzie go nadmiar, niedomiar czy może zrobi się stechio. a może stechio przestanie być)).
Poza tym, na to pytanie statystycznie przeznaczono
1 minutę (jedno z trzech pytań, za które jest łącznie 1 punkt czyli 1/60 możliwych punktów), więc o wykonaniu jakichkolwiek obliczeń nie ma tu mowy.
Jak pisałem zadanie ma także inne wady ale to jest złe miejsce aby o nich tutaj dyskutować.
nico pisze: ↑7 lip 2019, o 12:00
To ty nie rozumiesz że słowo wydajność może mieć różne znaczenia.
Może warto przypomnieć gdzie jesteśmy: forum.biolog.pl --> Matura ---> Matura i egzaminy na uczelnie --->
Matura z chemii.
Rozumiem wydajność tak jak rozumie to większość ludzi interesujących się chemią (przynajmniej tych, których znam). Przykłady o kopaniu dołów wymyślam wtedy jak widzę, że trzeba trochę od chemii odejść aby zrobić w dyskusji krok do przodu. Tyle.