Chemia:Szereg napięciowy i ogniwo ołowiane. Problem z teorią i jednym zadaniem.

Ogólne forum chemiczne poruszające problemy chemii ogólnej, nieorganicznej i organicznej
Zdenerwowany Student
Posty: 3
Rejestracja: 15 lis 2019, o 18:06

Chemia:Szereg napięciowy i ogniwo ołowiane. Problem z teorią i jednym zadaniem.

Post autor: Zdenerwowany Student »

Witajcie,
Jestem studentem 1-wszego roku na pewnej Krakowskiej uczelni, i w liceum tej chemii praktycznie w ogóle nie miałem i mam dwa "problemy" dot. teorii i zadania. Bo zaczęliśmy chemię "Z buta", że tak powiem.
Mianowicie:
Mam do zrobienia zadanie:
1)Do trzech probówek wlano roztwory \(CuSO_{4}, H_{2}SO_{4} i ZnSO_{4}\). Do każdego z nich wrzucono po kawałku żelaza. Jakie zajdą reakcje? Napisać równania cząsteczkowe i jonowe.

Co do tego zadania, to wydaje mi się, że mamy skorzystać z tabeli szeregu napięciowego metali i właściwości tych metali. Czyli, że metale o ujemnym potencjale trudno się redukują, a łatwo utleniają, a metale o dod. pot. odwrotnie. Że metale o ujemnym potencjale wyrzucają z roztworu jony metalu o większym potencjale i same do niego przechodzą. Że metale o ujemnym potencjale roztwarzając się w kwasach wyrzucają z nich wodór. Że metale o dodatnim potencjale roztwarzają się jedynie w kwasach utleniających np kwas siarkowy (VI) lub azotowy (V).

I np. przy pierwszym równaniu reakcji sprawdzam sobie, że \(Cu\) ma większy potencjał od \(Fe\) i nic więcej nie wiem...
Czy ta reakcja roztworu \(CuSO_{4}\) z \(Fe\) będzie wyglądać następująco:
\(CuSO_{4}+ H_{2}O+Fe=...\)? Czy inaczej? Bo jeśli reakcja wygląda w ten sposób to nie mam pojęcia co na co się wymienia.

Dlatego błagam, po prostu błagam, żebyście zrobili to zadanie albo co najmniej 1 przykład i wytłumaczyli o co tu chodzi. :beczy:
2) Proszę o wytłumaczenie jak wygląda równanie reakcji \(AB+CD+EF=...\) lub \(AB+CD+E\), bo po prostu nie wiem jakie są produkty takich reakcji.

3)Ogniwo ołowiowe