Farmacja ŚUM w Sosnowcu

Wykaz uczelni medycznych o kierunku farmaceutycznym. Opinie i porady dotyczące punktacji i rekrutacji na farmację w poszczególnych uczelniach.
PharmStudent
Posty: 6
Rejestracja: 12 sie 2020, o 15:11

Farmacja ŚUM w Sosnowcu

Post autor: PharmStudent »

Witam,
jestem studentem 2 roku farmacji na ŚUM ( Wydział w jakże pięknym i zapierającym dech w piersiach Sosnowcu)
Szczerze odradzam ten kierunek(to moja subiektywna opinia) zwłaszcza na ŚUM(ale również ogólnie gdziekolwiek)
Prawda jest taka,że na farmie jest 80 % osób które nie zostały się na medycynę. Nie wiem dlaczego, ponieważ ten kierunek z medycyną niewiele ma wspólnego i wiele osób po prostu męczy się tutaj bo na tych studiach 80% przedmiotów przez 5 lat to sama chemia. Do tego matma i biofizyka w dosc konkretnej dawce.
Wiedza bardzo specjalistyczna (chemiczna ) a praca potem to ŻENADA.
Zresztą wejdźcie do jakiejś apteki i zaobserwujcie jak wygląda praca farmaceuty i czy tego właśnie chcecie.
Ma to niewiele wspólnego z medycyną a więcej z marketingiem. Chyba że ktoś chce pracować w labie wtedy farmacja będzie ok, choć wolą do pracy w większości labów analityków z tytułem Diagnosty bo mogą oni autoryzować badania.
Na studiach jest MASAKRYCZNIE dużo nauki, głównie chemii, więc jesli ktoś nie uczy się jej z miłości to ma po prostu masakrę.
ŚUM sam w sobie przyjazną uczelnią nie jest chodz jest sporo fajnych wykladowcow. Miasto wygląda wręcz apokaliptycznie, trzeba się przemieszczac między 3 budynkami wydziału w różnych lokalizacjach co zwłaszcza zimą jest bardzo uporczywe.

Moim zdaniem aby iść na te studia trzeba niemal perfekcyjnie ogarniać chemię i zapomnieć o uczeniu się medycyny i biologii bo te studia to czysta chemia.

Piszę to wszystko abyście dobrze zastanowili się czy chcecie przez 5 lat wałkować naprawdę trudna i zaawansowaną chemię aby potem sprzedawać leki w aptece.