Problematyczne zadania
Re: Problematyczne zadania
Przez wodny roztwór azotanu V potasu srebra przepuszczono prąd o natężeniu 100A. Elektroliza trwała 10minut.
Oblicz masę produktu powstałego na katodzie.
Najpierw obliczyłem współczynnik k.
Później masę wydzieloną na elektrodach z m=kIt
I nie wiem co dalej, AgNO3 Ag+ + No3-
Więc masa na anodzie powinna być równa masie na katodzie ?
Więc masę z m dzielimy na 2 ? Nie wiem czy idę dobrym tropem?
Oblicz masę produktu powstałego na katodzie.
Najpierw obliczyłem współczynnik k.
Później masę wydzieloną na elektrodach z m=kIt
I nie wiem co dalej, AgNO3 Ag+ + No3-
Więc masa na anodzie powinna być równa masie na katodzie ?
Więc masę z m dzielimy na 2 ? Nie wiem czy idę dobrym tropem?
Re: Problematyczne zadania
Masz podane natężenie i czas elektrolizy. Liczysz więc ładunek ze wzoru q=I*t
q=100A*600s=60000C
Następnie reakcja na katodzie:
K(-) Ag+ + e- Ag
Układasz propocję:
95000C - 108gAg
60000C - x
x= 67,15gAg
q=100A*600s=60000C
Następnie reakcja na katodzie:
K(-) Ag+ + e- Ag
Układasz propocję:
95000C - 108gAg
60000C - x
x= 67,15gAg
Re: Problematyczne zadania
Witajcie. Mam problem z zadaniem z ogniwem, brzmi ono tak:
zbudowano ogniwo zawierające płytkę cynkową zanurzoną w 1-molowym roztworze siarczanu (VI) cynku i płytkę żelazną zanurzoną w roztworze siarczanu (VI) żelaza(II) o nieznanym stężeniu. Określ jakie było stężenie jonów żelaza (II) jeśli siła elektromotoryczna ogniwa była równa 0.
E=Ek-Ea , jeśli E=0 to Ek=Ea
Dla cynku odczytuję potencjał standardowy bo stężenie roztworu wynosi 1 mol/dm3
E= -0,76 V
więc -0,76= -0,44 (potencjał standardowy dla Fe) + 0,059/2 * logx
-0,32=0,0295 logx
logx= -10,8
czy do tego momentu jest dobrze? niestety nie jestem najlepsza w logarytmach i nie umiem tego obliczyć ale jak podstawiam do logarytmu wartość z odpowiedz (7,04 * 10^-10) to wychodzi -9,15 a nie -10,8
zbudowano ogniwo zawierające płytkę cynkową zanurzoną w 1-molowym roztworze siarczanu (VI) cynku i płytkę żelazną zanurzoną w roztworze siarczanu (VI) żelaza(II) o nieznanym stężeniu. Określ jakie było stężenie jonów żelaza (II) jeśli siła elektromotoryczna ogniwa była równa 0.
E=Ek-Ea , jeśli E=0 to Ek=Ea
Dla cynku odczytuję potencjał standardowy bo stężenie roztworu wynosi 1 mol/dm3
E= -0,76 V
więc -0,76= -0,44 (potencjał standardowy dla Fe) + 0,059/2 * logx
-0,32=0,0295 logx
logx= -10,8
czy do tego momentu jest dobrze? niestety nie jestem najlepsza w logarytmach i nie umiem tego obliczyć ale jak podstawiam do logarytmu wartość z odpowiedz (7,04 * 10^-10) to wychodzi -9,15 a nie -10,8
Re: Problematyczne zadania
PATRZ OD TEGO MOMENTU:katalonka pisze:Witajcie. Mam problem z zadaniem z ogniwem, brzmi ono tak:
zbudowano ogniwo zawierające płytkę cynkową zanurzoną w 1-molowym roztworze siarczanu (VI) cynku i płytkę żelazną zanurzoną w roztworze siarczanu (VI) żelaza(II) o nieznanym stężeniu. Określ jakie było stężenie jonów żelaza (II) jeśli siła elektromotoryczna ogniwa była równa 0.
E=Ek-Ea , jeśli E=0 to Ek=Ea
Dla cynku odczytuję potencjał standardowy bo stężenie roztworu wynosi 1 mol/dm3
E= -0,76 V
więc -0,76= -0,44 (potencjał standardowy dla Fe) + 0,059/2 * logx
-0,32=0,0295 logx
logx= -10,8
czy do tego momentu jest dobrze? niestety nie jestem najlepsza w logarytmach i nie umiem tego obliczyć ale jak podstawiam do logarytmu wartość z odpowiedz (7,04 * 10^-10) to wychodzi -9,15 a nie -10,8
napisałaś, że: -0,32=0.0295 logX
WIĘC żeby obliczyć logX to : -0,32/0.0295 = logX
to: -10.85(bo tyle wyszlo z -0.32/0.0295)=log X
to stężenie X wynosi -logX czyli 10.85 (czy 10.8 czy 10.85 kwestia przyblizen bo w ksiazce mogli wziac inne wartosci potencjalow standardowych - cynk na pewno -0.76 ale wksiazkach zelazo sie rozni czasem )
Re: Problematyczne zadania
czyli do tego momentu jest dobrze? jak mam obliczyć ten x?
Re: Problematyczne zadania
JEST DOBRZE. podałam Ci jak obliczyc X.
NAPISAŁAS : więc -0,76= -0,44 (potencjał standardowy dla Fe) + 0,059/2 * logx
-0,32=0,0295 logx
logx= -10,8
ten logX oznacza logarytm ze stężenia X czyli ze stężenia tej drugiej substancji.(jonów żelaza)
stężenie danej substancji to MINUS logarytm X czyli jak wyszło Ci logX = -10.8 to MINUS logX to: -logX= - (-10. = 10.8
NAPISAŁAS : więc -0,76= -0,44 (potencjał standardowy dla Fe) + 0,059/2 * logx
-0,32=0,0295 logx
logx= -10,8
ten logX oznacza logarytm ze stężenia X czyli ze stężenia tej drugiej substancji.(jonów żelaza)
stężenie danej substancji to MINUS logarytm X czyli jak wyszło Ci logX = -10.8 to MINUS logX to: -logX= - (-10. = 10.8
Re: Problematyczne zadania
to dlaczego odpowiedź jest 7,04 * 10^-10?
Re: Problematyczne zadania
Nikt nie wie?
Ja mam kolejny problem:
250 cm3 roztworu NaCl poddano elektrolizie na elektrodach platynowych w czasie 1 godziny. Oblicz jakie było natężenie prądu jeśli pH=11
Zupełnie nie wiem jak to ruszyć
Ja mam kolejny problem:
250 cm3 roztworu NaCl poddano elektrolizie na elektrodach platynowych w czasie 1 godziny. Oblicz jakie było natężenie prądu jeśli pH=11
Zupełnie nie wiem jak to ruszyć
-
- Posty: 532
- Rejestracja: 13 wrz 2008, o 21:31
Re: Problematyczne zadania
A ja mam dość takie ciekawe zadanko
W ilu dm3 amoniaku (warunki normalne) znajduje się p moli atomów wodoru?
W ilu dm3 amoniaku (warunki normalne) znajduje się p moli atomów wodoru?
-
- Posty: 492
- Rejestracja: 20 cze 2008, o 13:44
Re: Problematyczne zadania
Pewnie ze zbioru Pazdry? Właśnie chodzi o to, żeby wyliczyć, ale nie wyliczyć
warunki normalne, więc 1 mol gazu - 22,4dm3
22,4 dm3 NH3 - 3 mole at. H
x dm3 NH3 - p mol at. H
x=7,47p dm3 NH3
warunki normalne, więc 1 mol gazu - 22,4dm3
22,4 dm3 NH3 - 3 mole at. H
x dm3 NH3 - p mol at. H
x=7,47p dm3 NH3
Re: Problematyczne zadania
A co z moim zadaniem? nie miałam elektrolizy w szkole i nie wiem jak się rozwiązuje takie zadania
-
- Posty: 532
- Rejestracja: 13 wrz 2008, o 21:31
Re: Problematyczne zadania
Dzięki wielkie i tak z pazdry, ale teraz widzę, że to zadanie jest łatwe, na jakiego nie wygląda
katalonka, niestety Ja nie umiem zrobić Twojego zadania
katalonka, niestety Ja nie umiem zrobić Twojego zadania
- stokrotka222
- Posty: 86
- Rejestracja: 9 lip 2009, o 14:07
Re: Problematyczne zadania
hej, a ja mam zapytanie, bo w dwóch książkach spotkałam się z innym zapisem utleniania i redukcji, nie wiem jak jest lepiej, jak uczycie się w szkole, którego zapisu? podam przykład:
Cu-2e strzałka Cu
2 N+2e strzałka 2N
czy zapis:
Cu strzałka Cu+2e
N+2e strzałka N
chodzi mi głownie o to, że w 1 przykładzie elektrony są po lewej stronie, a w drugi, raz po prawej, a raz po lewej. Jaki zapis jest lepszy? jaki CKU bardziej uzna?
dzięki za odpowiedzi, bo nie mam w szkole chemii i nie mam jak się spytać
Cu-2e strzałka Cu
2 N+2e strzałka 2N
czy zapis:
Cu strzałka Cu+2e
N+2e strzałka N
chodzi mi głownie o to, że w 1 przykładzie elektrony są po lewej stronie, a w drugi, raz po prawej, a raz po lewej. Jaki zapis jest lepszy? jaki CKU bardziej uzna?
dzięki za odpowiedzi, bo nie mam w szkole chemii i nie mam jak się spytać
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
-
problematyczne zadania z biologii
autor: psylocybina » 1 paź 2014, o 15:17 » w Arkusze maturalne z biologii - 0 Odpowiedzi
- 21433 Odsłony
-
Ostatni post autor: psylocybina
1 paź 2014, o 15:17
-
-
-
problematyczne zadania obliczeniowe
autor: hsaler » 2 mar 2018, o 11:54 » w Chemia w szkole i na studiach - 0 Odpowiedzi
- 7143 Odsłony
-
Ostatni post autor: hsaler
2 mar 2018, o 11:54
-
-
-
witowski 2015 problematyczne zadania
autor: bedziedobrzeXd » 24 lip 2015, o 15:18 » w Wspólna nauka do matury z biologii - 5 Odpowiedzi
- 8496 Odsłony
-
Ostatni post autor: atenuacja
27 lip 2015, o 14:20
-
-
-
Andrzej PERSONA : problematyczne zadania
autor: Medyk 300 » 18 lip 2015, o 13:28 » w Poprawa matury z biologii - 5 Odpowiedzi
- 8791 Odsłony
-
Ostatni post autor: pesel
26 lis 2015, o 12:37
-
-
- 4 Odpowiedzi
- 4595 Odsłony
-
Ostatni post autor: Biologis
27 mar 2017, o 22:05
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości