Przyroda jako studia
Przyroda jako studia
PROWADZĄCY MAKROKIERUNEK
Kierunek Biologia i Kierunek Geografia.
Studia zawodowe na makrokierunku Przyroda na Uniwersytecie Gdańskim trwają 6 semestrów. Liczba godzin zajęć wynosi 2430 Program studiów uwzględnia standardy kształcenia dla kierunku biologia (3 letnie studia zawodowe) i dla kierunku geografia (3 letnie studia zawodowe) oraz standardy kształcenia nauczycieli, zgodnie z zasadami sformułowanymi w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Powstanie makrokierunku Przyroda umożliwi podejmowanie unikalnych w kraju studiów integrujących dyscypliny, których naturalna łączność i wzajemne uzupełnianie się nie zostały dotąd w pełni urzeczywistnione w kształceniu uniwersyteckim i wykorzystane w praktyce.
W polityce państwa edukacja środowiskowa społeczeństwa uznawana jest za jeden z ważniejszych instrumentów realizacji strategii ekorozwoju społecznego i gospodarczego. Poziom świadomości środowiskowej społeczeństwa jest bowiem warunkiem akceptacji tej polityki Trudno sobie wyobrazić aktywne uczestnictwo społeczeństwa nawet w najlepiej przygotowanych programach, jeżeli nie zostały one poparte wcześniejszą edukacją
Edukacja środowiskowa kształtuje całościowy obraz relacji pomiędzy człowiekiem, społeczeństwem i przyrodą Wskazuje zależność człowieka od środowiska oraz uczy odpowiedzialności za zmiany dokonywane w naturalnym środowisku. Tak więc jednym z najważniejszych zadana jakie obecnie stpjązarówno przed organami władzy wszystkich szczebli, jak i przed ruchami społecznymi, jest utworzenie systemu powszechnej edukacji środowiskowej, poczynając od przedszkola aż po studia wyższe (edukacja formalna) oraz uwzględnienie wszystkich możliwych form edukacji nieformalnej.
Obecnie istniejący system kształcenia sprzyja wąsko specjalistycznemu przygotowaniu ekspertów w zakresie przyrody ożywionej bądź nieożywionej, bądź specjalistów ochrony środowiska zwykle o charakterze inżynierskim Brak specjalistów łączących z jednej strony wiedzę w zakresie przyrody a z drugiej znających tajniki edukacji na różnych szczeblach utrudnia realizację piośrodowiskowej polityki państwa.
Integracja biologii, geografii oraz wiedzy społecznej stwarza szerokie możliwości wykorzystania jej w rozległych obszarach zatrudnienia: w charakterze biologów, geografów, nauczycieli tych dwóch przedmiotów oraz nauczycieli przyrody, placówkach służby zdrowia, laboratoriach diagnostycznych, pozarządowych centrach edukacji środowiskowej i ekologicznej, parkach krajobrazowych, samorządach terytorialnych, wojewódzkich służbach ochrony środowiska, środkach masowego przekazu czy wreszcie zakładach pracy prowadzących nieformalną edukację środowiskową.
Absolwent posiada podstawową wiedzę z zakresu geografii i biologii opartą na podstawach nauk matematyczno-przyrodniczych. Zna relacje kształtujące funkcjonowanie systemu, przyroda-człowiek. Zna podstawowe procesy zachodzące w przyrodzie, społeczeństwie i gospodarce. Posiada umiejętności wykorzystania wyników analiz i informacji o naturalnych i antropogenicznych zjawiskach i procesach dla potrzeb kompleksowego gospodarowania i zarządzania przestrzenią. Absolwent posiada umiejętności rozwiązywania problemów zawodowych, gromadzenia, przetwarzania oaz pisemnego i ustnego przekazywania informacji, a także pracy zespołowej. Absolwent jest przygotowany do:
pracy w instytucjach i laboratoriach badawczych, kontrolnych i diagnostycznych oraz innych instytucjach zajmujących się środowiskiem przyrodniczym, jego kształtowaniem i ochroną
pracy w instytucjach zajmujących się gospodarkąprzestrzenną, warunkami życia ludzi oraz organizacją działalności społeczno-gospodarczej
obsługi apaiatuiy badawczej, samodzielnego rozwijania umiejętności zawodowych
pracy w szkolnictwie i szeroko pojętym obszarze edukacji środowiskowej
Kierunek Biologia i Kierunek Geografia.
Studia zawodowe na makrokierunku Przyroda na Uniwersytecie Gdańskim trwają 6 semestrów. Liczba godzin zajęć wynosi 2430 Program studiów uwzględnia standardy kształcenia dla kierunku biologia (3 letnie studia zawodowe) i dla kierunku geografia (3 letnie studia zawodowe) oraz standardy kształcenia nauczycieli, zgodnie z zasadami sformułowanymi w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Powstanie makrokierunku Przyroda umożliwi podejmowanie unikalnych w kraju studiów integrujących dyscypliny, których naturalna łączność i wzajemne uzupełnianie się nie zostały dotąd w pełni urzeczywistnione w kształceniu uniwersyteckim i wykorzystane w praktyce.
W polityce państwa edukacja środowiskowa społeczeństwa uznawana jest za jeden z ważniejszych instrumentów realizacji strategii ekorozwoju społecznego i gospodarczego. Poziom świadomości środowiskowej społeczeństwa jest bowiem warunkiem akceptacji tej polityki Trudno sobie wyobrazić aktywne uczestnictwo społeczeństwa nawet w najlepiej przygotowanych programach, jeżeli nie zostały one poparte wcześniejszą edukacją
Edukacja środowiskowa kształtuje całościowy obraz relacji pomiędzy człowiekiem, społeczeństwem i przyrodą Wskazuje zależność człowieka od środowiska oraz uczy odpowiedzialności za zmiany dokonywane w naturalnym środowisku. Tak więc jednym z najważniejszych zadana jakie obecnie stpjązarówno przed organami władzy wszystkich szczebli, jak i przed ruchami społecznymi, jest utworzenie systemu powszechnej edukacji środowiskowej, poczynając od przedszkola aż po studia wyższe (edukacja formalna) oraz uwzględnienie wszystkich możliwych form edukacji nieformalnej.
Obecnie istniejący system kształcenia sprzyja wąsko specjalistycznemu przygotowaniu ekspertów w zakresie przyrody ożywionej bądź nieożywionej, bądź specjalistów ochrony środowiska zwykle o charakterze inżynierskim Brak specjalistów łączących z jednej strony wiedzę w zakresie przyrody a z drugiej znających tajniki edukacji na różnych szczeblach utrudnia realizację piośrodowiskowej polityki państwa.
Integracja biologii, geografii oraz wiedzy społecznej stwarza szerokie możliwości wykorzystania jej w rozległych obszarach zatrudnienia: w charakterze biologów, geografów, nauczycieli tych dwóch przedmiotów oraz nauczycieli przyrody, placówkach służby zdrowia, laboratoriach diagnostycznych, pozarządowych centrach edukacji środowiskowej i ekologicznej, parkach krajobrazowych, samorządach terytorialnych, wojewódzkich służbach ochrony środowiska, środkach masowego przekazu czy wreszcie zakładach pracy prowadzących nieformalną edukację środowiskową.
Absolwent posiada podstawową wiedzę z zakresu geografii i biologii opartą na podstawach nauk matematyczno-przyrodniczych. Zna relacje kształtujące funkcjonowanie systemu, przyroda-człowiek. Zna podstawowe procesy zachodzące w przyrodzie, społeczeństwie i gospodarce. Posiada umiejętności wykorzystania wyników analiz i informacji o naturalnych i antropogenicznych zjawiskach i procesach dla potrzeb kompleksowego gospodarowania i zarządzania przestrzenią. Absolwent posiada umiejętności rozwiązywania problemów zawodowych, gromadzenia, przetwarzania oaz pisemnego i ustnego przekazywania informacji, a także pracy zespołowej. Absolwent jest przygotowany do:
pracy w instytucjach i laboratoriach badawczych, kontrolnych i diagnostycznych oraz innych instytucjach zajmujących się środowiskiem przyrodniczym, jego kształtowaniem i ochroną
pracy w instytucjach zajmujących się gospodarkąprzestrzenną, warunkami życia ludzi oraz organizacją działalności społeczno-gospodarczej
obsługi apaiatuiy badawczej, samodzielnego rozwijania umiejętności zawodowych
pracy w szkolnictwie i szeroko pojętym obszarze edukacji środowiskowej
Re: Przyroda jako studia
A po takim licencjacie co można dalej robić? Robić magistra- ale gdzie konkretnie? Ta przyroda to całkiem nie głupi kierunek.
Re: Przyroda jako studia
a czy po ukończeniu studiów na kierunku Przyroda (mgr) mam możliwość podjęcia pracy jako nauczyciel biologii w liceum?
Re: Przyroda jako studia
Aby podjąć pracę w szkole musisz mieć po pierwsze wykształcenie pedagogiczne (i albo taki kurs Ci uczelnia, albo idziesz na bodajże dwuletnią podyplomówkę).
Re: Przyroda jako studia
no tak kurs będzie w trakcie studiów, ale zastanawia mnie czy po takim kierunku można uczyć w liceum, bo w podstawówce i gimnazjum raczej tak, a do liceum to chyba magisterka musiałaby być na biologii?
Re: Przyroda jako studia
raczej tak, al nie wiem na 100 % jest też taka sytuacja, że ja po biologii nie mogę uczyć przyrody w podstawówce bez podyplomówki, więc pewnie w odwrotną stronę też to działa
Re: Przyroda jako studia
Hmm jak to? Mimo przejścia kursu pedagogicznego nie możesz uczyć w podstawówce przyrody? Dlaczego?Gosiak pisze: raczej tak, al nie wiem na 100 % jest też taka sytuacja, że ja po biologii nie mogę uczyć przyrody w podstawówce bez podyplomówki, więc pewnie w odwrotną stronę też to działa
Re: Przyroda jako studia
Salcella do tego potrzebna jest podyplomówka z przyrody a wiem to z pewnego źródła bo od dyrektorki jednej z podstawówek.być moze zgodzi się dyrekcja taka osobę zatrudnić ale pod warunkiem doksztalcenia się"ekhm. dziwne to wszystko
-
- Posty: 1396
- Rejestracja: 5 lip 2007, o 06:50
Re: Przyroda jako studia
Nie. Ani w gimnazjum ani w liceum. Jak mówi Gosiak będą wymagać podyplomówki, ew. przyjmą do pracy pod warunkiem podjęcia podyplomówki.szymi-91 pisze:a czy po ukończeniu studiów na kierunku Przyroda (mgr) mam możliwość podjęcia pracy jako nauczyciel biologii w liceum?
Ps. A ta przyroda jest kierunkiem nauczycielskim? Bo te są wg ustawy 2-przedmiotowe, więc ta przyroda powinna być z czymś, np przyroda z chemią, z japońskim, czy z czym tam zechcą ]
Re: Przyroda jako studia
Kurde ale to jest chore kończysz kurs pedagogiczny i mimo to nie daje Ci on takich uprawnień jakie wszędzie obiecują ?
W sumie to nie mam co się martwic bo moja uczelnia zlikwidowała w ogóle darmowy kurs pedagogiczny dla chętnych bo utworzono osobny kierunek nauczycielski więc i tak pewnie będzie trzeba szarpnąć się na podyplomówkę
W sumie to nie mam co się martwic bo moja uczelnia zlikwidowała w ogóle darmowy kurs pedagogiczny dla chętnych bo utworzono osobny kierunek nauczycielski więc i tak pewnie będzie trzeba szarpnąć się na podyplomówkę
-
- Posty: 1396
- Rejestracja: 5 lip 2007, o 06:50
Re: Przyroda jako studia
Słuchaj, masz ustawę i na tym się opieraj, wtedy się na nic nie natniesz.salcella pisze:Kurde ale to jest chore kończysz kurs pedagogiczny i mimo to nie daje Ci on takich uprawnień jakie wszędzie obiecują ?
Re: Przyroda jako studia
tak przyroda jest kierunkiem nauczycielskim no ale jak będzie taka potrzeba to zrobię podyplomowe i będzie z głowy tylko żeby uczyć w liceum
Re: Przyroda jako studia
To nie lepiej iść na biologię nauczycielską? Wtedy nie musisz robić żadnych podyplomówek.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
-
Dzika przyroda i zasoby naturalne Tadżykistanu
autor: dawny teriolog » 13 mar 2021, o 08:40 » w Zoologia - 0 Odpowiedzi
- 3626 Odsłony
-
Ostatni post autor: dawny teriolog
13 mar 2021, o 08:40
-
-
- 0 Odpowiedzi
- 11410 Odsłony
-
Ostatni post autor: domix33
13 maja 2017, o 10:54
-
- 13 Odpowiedzi
- 47492 Odsłony
-
Ostatni post autor: Philadelphia
13 lip 2015, o 12:04
-
- 0 Odpowiedzi
- 4203 Odsłony
-
Ostatni post autor: basicgerl
9 wrz 2015, o 13:08
-
- 6 Odpowiedzi
- 5735 Odsłony
-
Ostatni post autor: Ranamori
28 cze 2014, o 12:25
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości