Pytanie o linie komórkowe neuronalne - nowotworowe i zdrowe

Cytologia, inaczej biologia komórki - nauka o budowie wewnętrznej i funkcji podstawowej jednostki budulcowej organizmów żywych jaką jest komórka.
łąkówka liliowa
Posty: 4
Rejestracja: 5 kwie 2016, o 09:11

Pytanie o linie komórkowe neuronalne - nowotworowe i zdrowe

Post autor: łąkówka liliowa »

Witam
Nie wiem czy napisałam w dobrym dziale, jeśli nie to przepraszam. Proszę o pomoc w znalezieniu odpowiedniej linii komórkowej.
Szukam dwóch typów adherentnych ludzkich linii komórkowych. Chodzi o zdrowe komórki neuronalne oraz nowotworowe komórki neuronalne. Wszystko jedno czy z mózgu czy z nerwów obwodowych. Chodzi o to żeby można było je porównać w formie - prawidłowe - nowotworowe. Bardzo proszę o pomoc. Jestem nowa w tych sprawach i trudno mi się rozeznać. Już kilka razy wydało mi się że znalazłam, a tu okazało się że linie są mysie albo małpie, albo jakieś dziwne. Czy macie jakieś pomysły?
Pozdrawiam
Delocker
Posty: 19
Rejestracja: 19 kwie 2015, o 15:14

Re: Pytanie o linie komórkowe neuronalne - nowotworowe i zdr

Post autor: Delocker »

phe-culturecollections.org.uk/products/celllines/generalcell/search.jsp
pershing
Posty: 6
Rejestracja: 30 kwie 2016, o 21:28

Re: Pytanie o linie komórkowe neuronalne - nowotworowe i zdr

Post autor: pershing »

Powinnaś napisać więcej w jaki sposób chcesz te komórki porównać, co chcesz na nich badać, bo inaczej ciężko coś doradzić. Z nowotworowych to być może chodzi Ci o neuroblastomę:
lgcstandards-atcc.org/Products/All/CRL-2273.aspx
Co do prawidłowych neuronów to może być ciężko o linię gdyż te komórki z natury swej są postmitotyczne. Firma Lonza ma w ofercie macierzyste komórki nerwowe:
lonza.com/products-services/bio-research/primary-cells/human-cells-and-media/progenitor-cells-and-media/nhnp-normal-human-neural-progenitors-and-medium.aspx
michalz32
Posty: 1
Rejestracja: 30 sie 2016, o 05:16

Re: Pytanie o linie komórkowe neuronalne - nowotworowe i zdr