Atlas po raz n-ty

Porady jak się dostać na medycynę, na kierunek lekarski. Wykaz punktów na poszczególnych uczelniach. Materiały do nauki, testy. Wzajemna pomoc w nauce.
pakod
Posty: 6
Rejestracja: 8 paź 2008, o 13:35

Atlas po raz n-ty

Post autor: pakod »

Mam pytanie, który atlas wybrać.
Studiuję fizjoterapię(jeśli to istotne). Wiem, że forum studentów medycyny, ale opinie o atlasie chyba mogę usłyszeć.
Uprzedzając-użyłem wyszukiwarki.
Które z nowych wydań atlasów jest lepsze(bardziej przejrzyste, łatwiej się nauczyć, itd.)?
Netter czy Sobotta
Najłatwiej byłoby mi zobaczyć live ten atlas, ale z tego co widziałem to w księgarniach ww wydawnictwa są zafoliowane(studiuje w niedużym mieście, mieszkam w jeszcze mniejszym).
Ktoś pisał, ze w atlasie Sobotty, są takie jakby pustostany i kartka jest taka niewykorzystana. Zatem Netter jest lepszy?

Proszę o wyrozumiałość.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
alba
Posty: 96
Rejestracja: 21 wrz 2007, o 17:19

Re: Atlas po raz n-ty

Post autor: alba »

Netter zdecydowanie lepszy od Sobotty, bardziej przejrzyste ryciny, anatomia ręki i kończyn ogólnie świetnie rozrysowana.
Choć moim zdaniem jednym z najlepszych i najbardziej wszechstronnych jest Atlas anatomii Granta. Duża książka jednotomowa, mięśnie pogrupowane w tabelki do tego porobione ryciny jasno i przejrzyście tłumaczą mechanikę ruchów. Jego minusami jest cena (nowy ok 260 PLN) no i rozmiar (trochę ciężkawy do noszenia na zajęcia)
Awatar użytkownika
Padre Morf
Posty: 4407
Rejestracja: 26 gru 2007, o 04:03

Re: Atlas po raz n-ty

Post autor: Padre Morf »

alba pisze:Netter zdecydowanie lepszy od Sobotty, bardziej przejrzyste ryciny, anatomia ręki i kończyn ogólnie świetnie rozrysowana.
Nie rozumiem tych zachwytów nad Netterem ogólnie mówiąc.

Pakod Twoja uczelnia na pewno ma bibliotekę, w bibliotece jest czytelnia a w czytelni oba te atlasy powinieneś znaleźć. Zawsze też możesz od kogoś pożyczyć, przejrzeć i podjąć decyzję.