Jakie studia wybrać, jaki kierunek?

Matura 2019 - Forum maturzystów i kandydatów na studia. Nie wiesz jaki wybrać kierunek? Nie wiesz jak wygląda rekrutacja? Masz pytanie dotyczące toku studiów?
Awatar użytkownika
Aerandir
Posty: 29
Rejestracja: 28 sty 2011, o 17:07

Jakie studia wybrać, jaki kierunek?

Post autor: Aerandir »

Witam, mam niezły zamęt w głowie. Nigdy nie interesowałem się studiami, ale ostatnio stwierdziłem, że najwyższa pora zająć się przyszłością. Póki co jestem zielony jeśli chodzi o pojęcia często stosowane gdy mówi się o studiach (w domu nikt nie jest mi tego w stanie wytłumaczyć), ale powoli to ogarniam. Niestety - nie jestem jeszcze dobrze zorientowany w kwestiach pracy. Dlatego proszę Was, jako bardziej doświadczonych, o polecenie mi jakiejś uczelni i kierunku.

Od razu zaznaczam, że generalnie medycyna mnie nie interesuje - jakoś nie kręci mnie bycie lekarzem. Nie lubię obcować z chorymi i uważam, że lepiej będzie zarówno dla mnie jak i dla nich jeżeli sobie odpuszczę. Najciekawszymi jak dla mnie są biologia molekularna i cytologia. Chciałbym pracować w laboratorium badając jak życie funkcjonuje u podstaw, ale nie wiem jaki kierunek wybrać i gdzie najlepiej go studiować.

Od razu mówię, że przymierzałbym się na pracę za granicą. Pojawiają się kolejne pytania: czy trzeba mieć jakieś pozwolenia? Czy ciężko o pracę w tej dziedzinie za granicą? Czy uczelnia zapewni mi naukę angielskiego pod zawód?

No i oczywiście - jakiej pracy mogę oczekiwać po tym kierunku? Czy jest ona dobrze płatna? Czy kierunek jest przyszłościowy?
Awatar użytkownika
szama
Posty: 193
Rejestracja: 24 lis 2010, o 22:56

Re: Jakie studia wybrać, jaki kierunek?

Post autor: szama »

Czy uczelnia zapewni mi naukę angielskiego pod zawód?
Niestety nie.