FARMACJA - ŚUM Sosnowiec

Wykaz uczelni medycznych o kierunku farmaceutycznym. Opinie i porady dotyczące punktacji i rekrutacji na farmację w poszczególnych uczelniach.
agig
Posty: 6
Rejestracja: 21 lut 2011, o 17:14

FARMACJA - ŚUM Sosnowiec

Post autor: agig »

Witam!
Mam małe pytanka co do studentów, czyli zwyczajnie chciałabym poradzić się starszych kolegów/ koleżanek.
1. Jak mniej więcej trwają zajęcia/ćwiczenia (chodzi o to, że jestem z Bytomia, a raczej wolałabym dojeżdżać niż mieszkać w akademikach:) ).
2. Jestem niestety w klasie ekonomicznej w 2 klasie, chciałabym zdawać oczywiście biologie i chemię na poziomie rozszerzonym (innego wyjścia nie mam, takie wymogi), jak najlepiej przygotować się jeśli w tym roku już odchodzi mi chemia i biologia? I czy nie jestem już z góry skreślona na farmacji, dlatego że nie jestem po LO, tylko po technikum ekonomicznym.
3. Czy podczas rekrutacji biorą pod uwagę tylko punkty z matury, czy również patrzą na oceny?
4. Ile was wynosi mniej więcej koszt studiów za jeden semestr? +książki i podstawowa opłata szkolna.
5. Jak wygląda to z tymi punktami, rozumiem że maksymalnie może zdobyć z matury 200pkt. Ile trzeba mieć tak mniej więcej z biologii i z chemii?

Z góry bardzo dziękuję.
Awatar użytkownika
Ficioryna
Posty: 129
Rejestracja: 7 sie 2009, o 19:28

Re: FARMACJA - ŚUM Sosnowiec

Post autor: Ficioryna »

1)
2) Sam jestem po technikum, a jakoś na lek udało mi się dostać. Można powiedzieć, że jesteś w komfortowej sytuacji, bo to dopiero druga klasa. Ja zaczynałem się uczyć (od podstaw) w klasie maturalnej, wcześniej nie miałem planów iść na kierunek medyczny.
3) Na ŚUMie są brane pod uwage tylko pkty z matury. Przy czym obowiązuje próg z chemii przy jednakowej ilości pktów.
4) nie mam pojęcia
5) W tym roku ostatnia lista to było chyba 155-156 z warunkiem z chemii, ale tego nie jestem pewny.
Arnold
Posty: 1093
Rejestracja: 5 lut 2009, o 19:44

Re: FARMACJA - ŚUM Sosnowiec

Post autor: Arnold »