Zmiana ścieżki nauczania - pytania o mature

Rozmowy na temat matury z biologii. odpowiedzi na trudne pytania, rozwiązywanie zadań, arkusze maturalne z biologii
velemr
Posty: 12
Rejestracja: 25 paź 2011, o 14:51

Zmiana ścieżki nauczania - pytania o mature

Post autor: velemr »

Witajcie.
Jestem studentem 2 roku informatyki na politechnice. Maturę, którą pisałem w 2010, zdawałem z roz. matematyki i roz. fizyki. Wynik z matematyki w kontekście mojej nowej ścieżki, którą sobie upatrzyłem obecnie, jest raczej nieistotny, zaś z fizyki miałem około 70% (w tej chwili nie mogę dokładnie podać ile, bo wszelkie tego typu dokumenty szlajają się gdzieś po urzędach). Otóż zapragnąłem uzyskać jeden z najstarszych zawodów świata (zaraz po myśliwym, rybaku i prostytutce. tak, prostytutka nie była pierwsza!), mianowicie zawód lekarza (w krajach anglosaskich bardzo często ortograficznie mylony z fizykiem). Oszczędzę wam historii dlaczego tak właśnie zadecydowałem (do informatyki nic nie mam - powiem więcej, lubię kodzić", ale pragnę czegoś więcej w życiu). Oczywiście od razu po podjęciu decyzji i spojrzeniu na progi punktowe na niektórych kierunkach lekarskich w oczach stanęła mi łezka niedowierzania, a w mózgu pojawił się konstruktor myśli lol, to powodzenia". Na szczęście był to tylko konstruktor, którego wywołania udało mi się uniknąć. Moje pytanie do was brzmi: czy ktoś kto nie miał styczności z biologią ani chemią od prawie półtora roku (fizykę mogę spokojnie poprawić na maturze nawet na 90% - głównie dzięki ćwiczeniom z I roku ), ale biologię zawsze bardzo lubił, a w LO miał z niej bardzo porządną czwórkę, albo i piątkę (przy przeprowadzce musiałem gdzieś zapodziać świadectwo), a do chemii podchodził z dystansem, ale twierdził, że chemii da się nauczyć, skoro jest ona w pewnym sensie nawet bardziej schematyczna niż fizyka, może wykonać plan 6-miesięczny i zdać te przedmioty na 80-90%? Ma ktoś podobne doświadczenia, albo zna kogoś kto ma podobne doświadczenia? Mój plan jest tak