Obiektyw HI plan 100x.

Dział dla zaawansowanych - testy aparatów i obiektywów oraz innego sprzętu mikroskopowego, porównania i przeróbki; szczegółowe opinie na temat różnych mikroskopów, aparatów, adapterów; techniki fotografowania; archiwalne instrukcje i materiały producentów; dobry sprzęt na rynku wtórnym - doświadczenia;
Awatar użytkownika
Pickul
Posty: 3085
Rejestracja: 23 kwie 2008, o 20:41

[Link] DIC PZO

Post autor: Pickul » 19 sty 2012, o 09:39

hehe, ja też jestem niecierpliwy, nieraz sporo mnie to kosztowało. Spoko, najważniejsze że ma oświetlenie Koehlera.
Jak dojdzie, pomierz potrzebne średnice, przeczytaj uważnie ten wątek:
pytanie-do-posiadaczy-dic-pzo-vt31681.htm
i powinieneś bez większych problemów zaadaptować do niego DIC PZO.

Awatar użytkownika
planapo
Posty: 5380
Rejestracja: 30 gru 2010, o 15:20

Re: Obiektyw HI plan 100x.

Post autor: planapo » 19 sty 2012, o 09:43

ok, ale mozna bylo jednak poczekac. teraz i tak pewnie bedziesz chcial z czasem wymienic obiektywy ne lepsze. i za kilka miesiecy podliczysz wydatki i zobaczysz na co by starczylo to sie bedziesz czul tak jak wielu z nas (w tym ja) po niektorych zakupach. doswiadczenie to wprawdzie rzecz bezecenna, ale tu pospiech nie jest wskazany jesli sprzet ma sluzyc na lata, miec mozliwosci rozbudowy i dobra dostepnosc czesci.

tak czy tak kupiony mikroskop zly to nie jest i sporo z niego na pewno wyciagniesz minus to rewolwer tylko na 4 obiektywy - bedzie troche wkrecania i wykrecania. ale potencjal do hybrydowej rozbudowy ma duzy wiec jest ok.

to ten o ktorym pisalem:

ebay.com/itm/Nikon-Labophot-Microscope-w-Objectives-W-/320828743920

gdyby nie inne plany sprzetowe i zwiazane z tym oszczednosci to bym go bral.

Awatar użytkownika
sebba28
Posty: 597
Rejestracja: 11 sty 2010, o 23:11

Re: Obiektyw HI plan 100x.

Post autor: sebba28 » 19 sty 2012, o 09:48

Mam taka nadzieje ze uda sie z tym DIC-em.To bedzie moj nowy cel do osiagniecia.Moze sie jeszcze trafi po drodze jakis tani kontrast fazowy.

Awatar użytkownika
planapo
Posty: 5380
Rejestracja: 30 gru 2010, o 15:20

Re: Obiektyw HI plan 100x.

Post autor: planapo » 19 sty 2012, o 10:04

prosty kontrast fazowy (do powiekszen 20 i 40x) chyba nawet ostatnio nie sprzedal sie na allegro (znany nam sprzedajacy stpatryk, czy jakos tak), teraz jest sama glowica MPI3
allegro 2063871974 ale zastnawialbym sie nad braniem bo dostanie samego kondensora KPI2 i polaryzatora moze byc trudniejsze niz calego DIC PZO na jeden raz. powodzenia!

aha! podane koszty sprowadzania sprzetu zza granicy tyczyly oczywiscie Polski, jak to jest w Irlandii to nie ma najemniejszego pojecia.

Awatar użytkownika
Pickul
Posty: 3085
Rejestracja: 23 kwie 2008, o 20:41

Re: Obiektyw HI plan 100x.

Post autor: Pickul » 19 sty 2012, o 10:57

Planapo kusisz, kurcze. Nie mogę tego czytać bo jeszcze mi odwali i kupię, hehe.
Sądzę,że jest lepszy od Biolara, ja cały czas nie mogę się do niego przekonać (tylko DIC na ob. 100X, jest rewelacyjny), a tak zdecydowanie wole mojego chińczyka.

sebba28 Jak dostaniesz mikroskop sprawdź średnicę osadczą kondensora, kontrast fazowy PZO kupisz naprawdę niedrogo, a adaptacja jest banalna. Jak tak właśnie z KF korzystam.

Awatar użytkownika
planapo
Posty: 5380
Rejestracja: 30 gru 2010, o 15:20

Re: Obiektyw HI plan 100x.

Post autor: planapo » 19 sty 2012, o 11:13

no to troche ostudze: kondensor nikonowski ma totalnie inny sposob montazu i prawde mowiac nie mam pomyslu na adaptacje do tego uchwytu kondensora PZO. pewnie by sie dalo, ale bylaby to jakas bardziej skomplikowana operacja niz tylko przetoczenie srednicy.

biolar na moje oko ma bardzo watpliwa ergonomie.

Awatar użytkownika
sebba28
Posty: 597
Rejestracja: 11 sty 2010, o 23:11

Re: Obiektyw HI plan 100x.

Post autor: sebba28 » 19 sty 2012, o 19:34

JEST! MAM!
Wlasnie odebralem paczke oplaty wyniosly 32 euro wiec nie jest zle.
Pierwsze wrazenie zrobil na mnie rozmiar mikroskopu nie sadzilem ze jest az tak wielki ,wszystko dziala plynnie i nie widac zadnych oznak uzytkowania.Zapomnialem tylko o jednej waznej rzeczy,mianowicie napiecie 120v.ale zamowilem juz konwerter.Chwilowo zrobilem prowizorke, sciagnolem oswietlacz Kohlera i podstawilem mala lampke diodowa jakosc obrazu mnie powalila (a co dopiero z oswitlaczem K.),chociaz na poczatku nie moglem sie przyzwyczaic do binokularu ale po paru minutach bylo juz O.K
Najwazniejsze:
Wymiary glowicy i kondensora mam takie same jak planapo,wiec chyba nie bedzie problemow z DIC.

Awatar użytkownika
planapo
Posty: 5380
Rejestracja: 30 gru 2010, o 15:20

Re: Obiektyw HI plan 100x.

Post autor: planapo » 19 sty 2012, o 19:55

gratulacje (: wrzuc potem jakies fotki sprzetu. dobrze ze nie bedzie problemow z rozbudowa o elementy PZO.

z pradem uwazaj, lepiej kup transformator, a nie jakis byle jaki chinski konwerter. trzeba zobaczyc jakie tam sa natezenia i inne takie - tak mi polecal spec od elektryki w poprzednim mikroskopie, ktory wymagal napiecia 120V.

Awatar użytkownika
sebba28
Posty: 597
Rejestracja: 11 sty 2010, o 23:11

Re: Obiektyw HI plan 100x.

Post autor: sebba28 » 20 sty 2012, o 18:22

planapo pisze:z pradem uwazaj, lepiej kup transformator, a nie jakis byle jaki chinski konwerter. trzeba zobaczyc jakie tam sa natezenia i inne takie - tak mi polecal spec od elektryki w poprzednim mikroskopie, ktory wymagal napiecia 120V.
.

Mialem na mysli transformator,tylko tutaj w sklepach mowia na to konwerter, oczywiscie podalem wszystkie parametry przy zamowieniu w sklepie.
Cala noc prawie spedzilem z nowym sprzetem.Nie moglem oderwac oczu,jednak jest ogromna roznica przy obserwacji bino, mono strasznie szybko meczy wzrok i nie ma takiego efektu.

Chwilowo udalo mi sie podlaczyc ośw.Kohlera(super sprawa) nie naruszajac orginalnej instalacji,mialem taki sam halogen i dorobilem regulacje natezenia (fotka ponizej)

Problem teraz tylko mam z podlaczeniem mojego Nikona D80 nijak mi to idzie, zastanawiam sie teraz czy kupic adapter do niego ,czy moze dobrego compacta lub kamerka.Chwilowo nie mam mozliwosci robienia fotek a o to mi najbardziej chodzi

Awatar użytkownika
planapo
Posty: 5380
Rejestracja: 30 gru 2010, o 15:20

Re: Obiektyw HI plan 100x.

Post autor: planapo » 20 sty 2012, o 19:03

ja myslalem ze on ma nasadke tri. no to trzeba stety/niestety adapter wkladany zamiast okularu, kosztuje grosze na ebayu. nikon d80 nie ma pomiaru TTL i to jest spory minus bo trzeba kombinowac z ustawieniami metoda prob i bledow.

kolekcja mikroskopow prezentuje sie imponujaco tamte rzeczywiscie sa malutkie. koniec koncow gratualcje i czekamy na fotki

Chireadan
Posty: 32
Rejestracja: 19 sty 2012, o 17:40

Re: Obiektyw HI plan 100x.

Post autor: Chireadan » 22 sty 2012, o 16:33

planapo pisze:ja myslalem ze on ma nasadke tri. no to trzeba stety/niestety adapter wkladany zamiast okularu, kosztuje grosze na ebayu. nikon d80 nie ma pomiaru TTL i to jest spory minus bo trzeba kombinowac z ustawieniami metoda prob i bledow.

kolekcja mikroskopow prezentuje sie imponujaco tamte rzeczywiscie sa malutkie. koniec koncow gratualcje i czekamy na fotki
Zabieg ten jest wykonany chyba celowo, żeby kupować droższe modele. Istotnie po założeniu do D80 obiektywu bez styków lub innej optyki wyłącza się światłomierz. Tą wadą nie są obarczone modele D200, D300, D300s i pełnoklatkowe. Wydaje mi się, że było to celowe zagranie aby osoba która ma obiektywy na M42/teleskop/mikroskop kupiła wyższy model, profesjonalny gdzie światłomierz pracuje niezależnie od tego co umieścimy w bagnecie. Ciekawe czy D90 cierpi na to samo.

Awatar użytkownika
sebba28
Posty: 597
Rejestracja: 11 sty 2010, o 23:11

Re: Obiektyw HI plan 100x.

Post autor: sebba28 » 1 lut 2012, o 19:44

Ale jestem zly!

Kupilem dzisiaj transformator do mojego mikroskopu i podczas deinstalacji tymczasowego zasilania ktore wczesniej zrobilem, zauwazylem maly przelacznik ze 110v na 220v.W tym przypadku wystarczylo zmienic sama wtyczke ktora wchodzi do gniazdka i przelaczyc na 220v.Nie wiem czy we wszystkich mikroskopach taki przelacznik jest.Tak ze kupno transformatora bylo nie potrzebne.

Na przelaczniku znajduje sie blokada ktora sie sciaga po odkreceniu jednej srubki.

Zdjecie pierwsze przelacznik z blokada.

Awatar użytkownika
planapo
Posty: 5380
Rejestracja: 30 gru 2010, o 15:20

Re: Obiektyw HI plan 100x.

Post autor: planapo » 1 lut 2012, o 19:50

a instrukcje czytal? pewnie nie bo jak mowia badania 99% osob tego nie robi
Nie wiem czy we wszystkich mikroskopach taki przelacznik jest
nie we wszystkich. np. w nikonie jest tylko 120V (albo tylko 230V) i nie ma mozliwosci przelaczania i konieczny jest transformator. jak sie sciaga cos ze stanow to niestety jest dza szansa ze bedzie to na ichniejsze napiecie.

drogie bylo to trafo? bo mnie czeka taki zakup za jakis czas. oczywiscie jeszcze pewnie niepredko bede odpalal nikona, ale wstepnie zorientowac sie mozna. jakie tam sa parametry elektryczne tego trafo?

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post