Tragiczna sytuacja w szkole..

Ogólne forum chemiczne poruszające problemy chemii ogólnej, nieorganicznej i organicznej
Latrax7676
Posty: 2
Rejestracja: 26 maja 2012, o 13:25

Tragiczna sytuacja w szkole..

Post autor: Latrax7676 » 26 maja 2012, o 13:32

Witam chemików!
Chciałbym Was serdecznie prosić o pomoc w zdaniu mi oraz innym 16 osobom do trzeciej klasy. Otóż sprawa wygląda tak: Nasza nauczycielka jest trochę starej daty Co oznacza, że ma swoje sposoby nauczania". Nic nie tłumaczy, a wymaga sporo. Lekcja wygląda tak: dyktuje zadania po czym każe nam samodzielnie wszystko rozwiązywać korzystając z podręcznika. Wiadomo jak to się kończy. Jak wyżej napisałem 16-stoma zagrożeniami na koniec roku. Usilnie próbując wywrzeć wpływ na jej postawę po długich próbach zgodziła się na to, żeby podać zadania które będą na sprawdzianie. a raczej mieszianina zadań z których jakieś z podanych będzie na sprawdzianie. Jest ich sporo, więc jeżeli nie moglibyście ich wszystkich rozwiązać chielibyśmy prosić o sposób, schemat z którego pomocą bedzie można to za pomocą logiki rozwiązać
Naprawdę jesteśmy w stanie rozpaczy.
Zadanie 1)- Zastosować syntezę:
a)dioctan dlikolu
b)benzoesan etylu
c)benzoesan metylu
d)maślan etylu
e)octan butylu
f)dimrówczan glikolu
Zadanie 2)- Stosując wzory strukturalne omówić właśniwości chemiczne:
a)kwasu mrówkowego
b)kwasu octowego
c)kwasu benzoesowego
d)wyższych kwasów tłuszczowych
e)tłuszczów
Zadanie 3)-Omówić mechanizm mycia i prania (chodzi o omówienie w sposób chemiczny)
- Były także wyjaśnić pojęcia lecz z tym damy sobie radę.
Zadanie 4)-W zbiornikach znajdują się: metan,metanal,matanol,benzen,fenol,glicerol,kwas octowy,palmitynian sodu,octan etylu, oleinian glicerolu. Jak rozpoznać w sposób chemiczny owe substancje.

To wszystko. Jak widzicie to jest poprostu chore. Lecz nie mamy wyboru. Jak nie dacie rady tego ogarnąć lub wytłumaczyć to chociaż prosilibyśmy o cokolwiek. Z góry dziekujemy za wsparcie
(

Awatar użytkownika
Pakolla Malajestra
Posty: 138
Rejestracja: 28 lip 2010, o 17:22

Re: Tragiczna sytuacja w szkole..

Post autor: Pakolla Malajestra » 26 maja 2012, o 16:12

Taka sytuacja jest niestety w wielu szkołach.
Z całego serca współczuje.
1. Powinniście jako klasa - 16 zagrożeń to sporo - to świadczy tylko i wyłącznie o złym nauczycielu i jego lekceważącym stosunku do wykonywanego zawodu oraz uczniów - poinformować wychowawcę, dyrekcję szkoły, oraz radę rodziców, rodzice wasi powinni się zebrać i wspólnie coś ustalić, tak nie może być.

2. Ewidentnie widać, że program chemii nie jest realizowany.

Te wszystkie zadania żeby porządnie wytłumaczyć, to trzeba zacząć od początku, cały podręcznik od podstaw, czyli materiał jak widać nie jest w ogóle realizowany.

Awatar użytkownika
Stalowy
Posty: 2447
Rejestracja: 27 lut 2010, o 23:35

Re: Tragiczna sytuacja w szkole..

Post autor: Stalowy » 26 maja 2012, o 16:50

Jeżeli cała klasa złoży podpisy o zmianie nauczyciela, dyrekcja po rozważeniu polubownego wyjścia, powinna się do niego przychylić.

Czasem jednak nauczyciele starej daty są jak ruskie łodzie podwodne - niezatapialni.

Latrax7676
Posty: 2
Rejestracja: 26 maja 2012, o 13:25

Re: Tragiczna sytuacja w szkole..

Post autor: Latrax7676 » 27 maja 2012, o 09:27

POmożecie chociaż to rozwiazać? /
Zadanie 2)- Stosując wzory strukturalne omówić właściwości chemiczne:
a)kwasu mrówkowego
b)kwasu octowego
c)kwasu benzoesowego
d)wyższych kwasów tłuszczowych
e)tłuszczów
Zadanie 3)-Omówić mechanizm mycia i prania (chodzi o omówienie w sposób chemiczny)

pieczara07
Posty: 432
Rejestracja: 29 cze 2011, o 23:53

Re: Tragiczna sytuacja w szkole..

Post autor: pieczara07 » 27 maja 2012, o 14:17

Ale to wszystko można przeczytać w podreczniku, musisz sie nauczyc wzorów i właściwości. My tu w niczym nie pomożemy.

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post