poprawka a rekrutacja

Porady jak się dostać na medycynę, na kierunek lekarski. Wykaz punktów na poszczególnych uczelniach. Materiały do nauki, testy. Wzajemna pomoc w nauce.
Mao
Posty: 2
Rejestracja: 20 cze 2012, o 17:34

poprawka a rekrutacja

Post autor: Mao »

Mam we wrzesniu poprawki, w związku, z czym chciałbym awaryjnie zrekrutować się na inną uczelnię. I tu pojawia się problem, bo po przyjęciu na daną uczelnię do czasu poprawek będę jakby studentką dwóch takich samych kierunków na 2 roznych uczelniach. A na to potrzeba zgody dziekana - uczelni do ktorej się rekrutuję i mojej uczelni, która oczywiście zgody nie wyrazi, albo nie będę mogła pisać we wrzesniu egzaminu. Oczywiście można się nie przyznać, że już się studiuje, ale właśnie tutaj pojawia się moje pytanie: CZY UCZELNIA MOŻE SPRAWDZIĆ, CZY OBECNIE STUDIUJĘ NA INNEJ UCZELNI?
Czy istnieje JUZ centralny rejestr studentow, ktory mial wejsc w zycie razem z ustawą o płatnym drugim kierunku itp.

Miał ktoś podobną sytuację?
iori
Posty: 98
Rejestracja: 9 lip 2008, o 10:16

Re: poprawka a rekrutacja

Post autor: iori »

Uczelnia raczej nie ma jak sprawdzić czy jesteś już gdzieś studentką. Ja dwa lata temu dostałam się na wete i tam też przez rok studiowałam, ale równocześnie byłam przyjęta na lekarski w Bydgoszczy (dużo tłumaczenia, czemu wtedy nie podjęłam tamtych studiów). Ani jedna uczelnia, ani druga o tym nie wiedziała. W lutym jedynie mnie wywalili z Bydgoszczy listownie.

W twoim wypadku bardziej bym się obawiała o dokumenty, bo większość uczelni życzy sobie oryginałów, a ich wyciągnięcie z dziekanatu równa się w zasadzie rezygnacji ze studiów.

Co do tego całego systemu, nawet jeśliby powstał do tego czasu, to nie sądzę aby sprawiał problemy w czasie rekrutacji. A u ciebie sytuacja przecież się rozwiąże do października, kiedy to formalnie podejmiesz jakieś studia. Jednak trudno powiedzieć jak to będzie wyglądało. Stawiam jednak na wieczny bałagan na uczelniach, który będzie twoim sprzymierzeńcem