3 rok lekarski

Porady jak się dostać na medycynę, na kierunek lekarski. Wykaz punktów na poszczególnych uczelniach. Materiały do nauki, testy. Wzajemna pomoc w nauce.
Awatar użytkownika
paolina_radom
Posty: 24
Rejestracja: 28 kwie 2011, o 23:36

3 rok lekarski

Post autor: paolina_radom » 30 cze 2013, o 14:39

mam pytanie do starszych kolegow/ koleżanek, jakie książki potrzebne mi są na 3 rok + jak wygladają zajęcia i prowadzący , wmiare spoko ?

ebedziebe
Posty: 302
Rejestracja: 1 wrz 2009, o 20:09

Re: 3 rok lekarski

Post autor: ebedziebe » 30 cze 2013, o 18:27

Mnie osobiście 3 rok przypadł do gustu

Z książkami to różnie bywa u różnych asystentów

Na prop pediatrii jakaś pediatria ewentualnie tak jak w rozpisie nowak (ale leciwy jest )
Prop. chorób wewnetrznych to po cześć ten stary cienki szczeklik ale w dużej cześć normalna interna tegoż autora

Mikroby - wystarczy virella (przynajmniej w tych grupach które znam )
Patofizjo - tu wiele zależy od asystenta ale mając guzka , zachorską i Maślińskiego to raczej już full (u niektórych wystarczy 1 z tychże )
Patomorfa - Robins (wiele akapitów się pomija bo to patologia czyli połączenie patomorfy z patofizjo) do tego Kruś-Groniowski i powinno dać rade
Farma - Brenner (mi na razie wystarczył) ale u innych asystentów Kostowski i Mutschler też są potrzebne lub któryś z nich
Higiena i Epidemiologia - nie widziałem potrzeby posiadania książki

Awatar użytkownika
justina89
Posty: 624
Rejestracja: 19 gru 2008, o 19:22
Lokalizacja: Lublin

Re: 3 rok lekarski

Post autor: justina89 » 30 cze 2013, o 18:55

Z patomorfy polecam też Stachure bo jednak te ich kolosy są czasami typowo robione pod nią.

Dudek
Posty: 345
Rejestracja: 13 maja 2008, o 23:11

Re: 3 rok lekarski

Post autor: Dudek » 30 cze 2013, o 20:45

ze Stachury szczególnie dużo kół jest na 4 roku. Z farmy jak jest czas można coś doczytać z pielęgniarek, jednak 75% sukcesu z farmy to asystent na jakiego się trafi.

David
Posty: 903
Rejestracja: 17 mar 2008, o 22:15

Re: 3 rok lekarski

Post autor: David » 30 cze 2013, o 23:44

Napiszcie jeszcze na kogo dobrze trafić a kiedy się martwić (jak nie chcecie to pw) .
lykorz

Polityk
Posty: 141
Rejestracja: 22 lip 2010, o 17:53

Re: 3 rok lekarski

Post autor: Polityk » 7 lip 2013, o 07:38

A jakie są przedmioty w pierwszym semestrze a jakie w drugim.? Bo narazie to wiem jakie są tylko) Dziękuję z góry za odp.!

Awatar użytkownika
paolina_radom
Posty: 24
Rejestracja: 28 kwie 2011, o 23:36

Re: 3 rok lekarski

Post autor: paolina_radom » 31 lip 2013, o 22:19

jeszcze takie małe pytanko, są jakieś zerówki ? warto chodzić ?

Dudek
Posty: 345
Rejestracja: 13 maja 2008, o 23:11

Re: 3 rok lekarski

Post autor: Dudek » 1 sie 2013, o 00:10

III rok
Z patofizjo u nas były zwolnienia, nie wiem jak obecnie.
z mikrobów jest chyba 0.5 oceny wyżej za jakąś tam średnią.

III/IV rok
Z Patomorfy jest - warto(chociaż mi zabrakło 2.5pkt, ale koledzy byli i dlatego z pierwszej ręki mogę powiedzieć, że warto, a jak nie zerówka to zdobyć zwolnienie z praktyki, co jest świetne ). Z farmy można mieć zwolnienie.

Awatar użytkownika
AllMySecrets
Posty: 169
Rejestracja: 1 lip 2010, o 11:17

Re: 3 rok lekarski

Post autor: AllMySecrets » 1 sie 2013, o 16:57

Z patofizjo jest zerowka, w tym roku warunkiem bylo uzyskanie z kazdego sem min 4 wiec mnostwo osob sie zalapalo i mozna bylo brac kazda pozytywna ocene jak ktos chcial a jak komus sie nie udalo to szedl na 1 termin

Z mikro trzeba miec srednia 4,5 aby dostac pol oceny wyzej do indeksu z egzaminu koncowego

mousse
Posty: 181
Rejestracja: 29 gru 2009, o 18:51

Re: 3 rok lekarski

Post autor: mousse » 1 wrz 2013, o 08:51

mam pytanie - dużo jest egzaminów i kolokwiów w formie ustnej na 3 roku?

Dudek
Posty: 345
Rejestracja: 13 maja 2008, o 23:11

Re: 3 rok lekarski

Post autor: Dudek » 1 wrz 2013, o 17:01

chloe s pisze:mam pytanie - dużo jest egzaminów i kolokwiów w formie ustnej na 3 roku?
nie ma wcale z tego co pamiętam.

Awatar użytkownika
paolina_radom
Posty: 24
Rejestracja: 28 kwie 2011, o 23:36

Re: 3 rok lekarski

Post autor: paolina_radom » 8 wrz 2013, o 20:57

Hej, takie jeszcze małe pytanko, jakieś praktyczne info apropo zajęć patofizjo z dr.hab G.Wójcicka / ew prof Jarogniewem ? wymagaja jakis konkretnych ksiazek , spoko sa czy tak o ? ) z Góry dzięki za info

Polityk
Posty: 141
Rejestracja: 22 lip 2010, o 17:53

Re: 3 rok lekarski

Post autor: Polityk » 14 wrz 2013, o 17:27

A jak wygląda sprawa z wykładami? Na wszystkie warto chodzić? Czy można sobie podarować? Jest sprawdzana na nich obecność?

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości