Wybór kierunku studiów i przedmiotów maturalnych.

Porady studentów, dzielimy się informacjami ze studiów przyrodniczych, w szczególności medycznych i pozostałych. Pomoc w wyborze kierunku studiów.
Awatar użytkownika
BishopCrank
Posty: 1
Rejestracja: 17 lip 2013, o 17:43

Wybór kierunku studiów i przedmiotów maturalnych.

Post autor: BishopCrank »

Witam serdecznie.

Jestem uczniem liceum ogólnokształcącego o dość wysokim poziomie - tzn. średnim.
Od początków gimnazjum, a nawet wcześniej zawsze pasjonowała mnie biologia, wszystko co wiąże się z człowiekiem, jego życiem, wszelkimi patogenami jakie mogą zagrozić naszemu organizmowi.
Aktualnie uczę się ze wszystkiego, dzięki czemu posiadam wysokie stopnie i co roku świadectwa z czerwonym paskiem, pretendując przy okazji do stypendium.
Nie jest trudno. Chwila przed książkami, przeczytam raz dany materiał i potrafię zdać na ocenę bardzo dobrą. Ale to jest liceum. Spotkałem się z opinią, że szkoła średnia to bajka, czy nawet przedszkole.

"Za rok matura i zaczynają się schody. Zastanawiam się co wybrać. Uczyłem się sporo z książek do medycyny. Znam anatomie człowieka głównie z dziedziny nefrologii, kardiologii, neurologii i immunologii. Potrafię rozpoznać chorobę, zauważyć objawy i połączyć fakty. Nie wiem jednak czy to wystarczy.
Mimo mojej niewielkiej wiedzy, w moim przypadku bardzo trudno będzie się dostać na kierunek medyczny. Śledząc historię mojej szkoły, tylko nielicznym udało się to osiągnąć. Były to dzieci doktorów, którzy od początku chowali i kierowali odpowiednie bodźce, by zainteresować tą dziedziną swoje uciechy.
W moim przypadku tak nie ma.
Mam ogromne zaległości z samej chemii. Do tego w szkole uczy mnie niewymagający nauczyciel, który po prostu siedzi, czasem wychodzi na całą godzinę bez jakiegokolwiek zainteresowania.
Mam pojęcie głównie o chemii związanej z organizmem człowieka, a to do matury rozszerzonej nie wystarczy x