Poprawka matury + drugi kierunek

Matura 2019 - Forum maturzystów i kandydatów na studia. Nie wiesz jaki wybrać kierunek? Nie wiesz jak wygląda rekrutacja? Masz pytanie dotyczące toku studiów?
krzyhuw
Posty: 6
Rejestracja: 20 paź 2013, o 11:25

Poprawka matury + drugi kierunek

Post autor: krzyhuw »

Witam

Jestem z Katowic i mój plan wygląda następująco:

- Maj 2014 podchodzę do matury z biologii R,
- składam papiery do Zabrza/Katowic (tylko) mając zaliczoną w 2011 maturę z matematyki R na 78%.

ŚUM bierze Biologia + coś, matma też jest brana pod uwagę. Mając mój wynik, pewnie powinienem zdobyć ok 90% z biologii żeby być w miarę spokojnym o swój los (miałbym 168 pktów).

- nie mam żadnego przygotowania biologicznego - jestem po technikum a za 1 rok będę się przygotowywał do obrony inżyniera
- kupiłem operon rep. + arkusze, witowski 2 części oraz Pyłkę-Gutowską. To ma być moja baza, potem arkusze. Czasu mam niewiele, bo jakieś 7 miesięcy.

Inna sprawa, że zaczynałbym medycynę w wieku 23 lat (kończył przy 29.).

Ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem jak mój? Jakieś sugestie?

I druga kwestia:

Zacząłem swoje pierwsze studia stacjonarne w roku 2011/2012. I stopień inżynierskie. Teraz jestem na 5 semestrze aczkolwiek chcę inżyniera obronić, zaliczając 7 semestrów. Jak to byłoby liczone gdybym dostał się na stacjonarną medycynę? Za ile semestrów musiałbym zapłacić? Stawka za jeden semestr = stawce jak za niestacjonarne? Ma to jakieś znaczenie, że lek jest jednolity a tutaj mamy dwustopniowe i przydział ECTS jest inny?

Dziękuję za podpowiedzi
Awatar użytkownika
mrsdavis
Posty: 1443
Rejestracja: 27 sie 2012, o 20:12

[Link] Poprawka matury + drugi kierunek

Post autor: mrsdavis »

Liczysz na to, że ktoś napisze: chłopie, spokojnie dasz radę nauczyć się biologii w 7 miesięcy"? Może dasz, a może nie dasz. Jednym nie wystarczają 3 lata nauki, inni napiszą na 90% po miesiącu zajmowania się biologią.