Ważne dane

Ogólne forum chemiczne poruszające problemy chemii ogólnej, nieorganicznej i organicznej
Magneto
Posty: 1
Rejestracja: 15 lis 2013, o 14:45

Ważne dane

Post autor: Magneto »

Cześć! Jestem nowa zarówno w chemii, jak i na tym forum, więc na początek witam wszystkich i z góry dziękuję za pomoc

Jestem na studiach inżynierskich, ale jako że byłam na mat-fizie, to teraz z chemią zostałam rzucona na głęboką wodę! Coraz lepiej radzę sobie z zadaniami, ale co jakiś czas trafiam na takie, w którym potrzebna jest jakaś dana, którą ludzie po biol-chemach znają na pamięć. Chodzi o rzeczy typu masa molowa powietrza to 29g, gęstość wody 1g/cm^3. Tak więc zwracam się do was z pytaniem, czy istnieje jakaś lista takich niezbędnych stałych (chyba inaczej się to nazywa?), a jeżeli nie, czy moglibyście tu wypisać te najważniejsze

PS. Jeżeli już kiedyś było coś podobnego to bardzo przepraszam, ale przez to, że nie wiem jak to nazwać, nie mogłam nigdzie znaleźć
Adax82
Posty: 1519
Rejestracja: 2 lis 2013, o 19:42

Re: Ważne dane

Post autor: Adax82 »

Nie jest „w modzie” uczenie się stałych fizycznych, jakkolwiek znajomość tych stałych jest wielce przydatna: nie musisz ich szukać ani weryfikować ich poprawności, kiedy piszesz „na czas” – obojętnie czy pracę klasową, maturę czy kolokwium.
Mas molowych nie masz się co uczyć, a wiedzieć jak się je oblicza, np. masa molowa powietrza: 0,79*28 + 0,21*32 = 28,84 ( g/mol ). Musisz pamiętać jakie są parametry standardowe. Warto pamiętać liczbę Avogadro, stałą gazową, oraz, że mol każdego gazu ( doskonałego ) w warunkach standardowych zajmuje objętość 22,4 dm3.