Pytania i odpowiedzi dotyczące medycyny!!!!

Matura 2019 - Forum maturzystów i kandydatów na studia. Nie wiesz jaki wybrać kierunek? Nie wiesz jak wygląda rekrutacja? Masz pytanie dotyczące toku studiów?
manka10
Posty: 13
Rejestracja: 3 sty 2014, o 08:28

Pytania i odpowiedzi dotyczące medycyny!!!!

Post autor: manka10 » 3 sty 2014, o 08:40

Siemka
Biorąc pod uwagę fakt, że przeszukiwanie internetu w celu znalezienia niektórych informacji jest męczące i często nie znajdujemy dokładnie sprecyzowanych odpowiedzi na nasze pytanie, założyłam tutaj wątek. Dlatego jeżeli ktoś ma jakieś pytania lub zna odpowiedzi na nasze pytania niech się aktywnie udziela
No to ja mam kilka pytań:
1. Czytałam że jeśli ktoś wybiera ortopedię, to koniecznie musi również wykonywać mniej lub bardziej skomplikowane operacje na więzadłach itp. Czy będąc ortopedą, trzeba być jednocześnie chirurgiem ortopedii?
2. Jak to jest z tą kasą? Czy za specjalizacje się płaci i mniej więcej ile za specjalizację z ortopedii?
3. Tak wgl to co sądzicie o tej ortopedii? Mi się wydaje że to bardzo dobry kierunek, ponieważ złamania i urazy zawsze były i będą. AA wy co sądzicie?

tchorz
Posty: 1120
Rejestracja: 12 paź 2009, o 17:53

Re: Pytania i odpowiedzi dotyczące medycyny!!!!

Post autor: tchorz » 3 sty 2014, o 10:04

Czy ortopedia to dobry kierunek?
Pewnie,że złamamnia będą,ale myślisz że rak czy choroby psychiczne znikną? Dawno temu okulista to był taki lekarzyna od dobierania okularów- może przesadzam,ale większość chorób oczu nie była leczona.Teraz możliwości są olbrzymie,ale ceny prywtanie też.
Jeśli patrzysz w ten sposób to raczej trzeba pytać kogo bedzie stać na leczenie?

Za specjalizację się nie płaci. Jak to bedzie wyglądać za 5-15lat-któż to moze wiedzieć?

Co do operacji to nie wiem, ale wydaje mi się że praca w szpitalu i specjalizacja wymaga róznych umiejętności. Oczywiście jak ją zrobisz to mozesz pracować w prywatnym gabinecie i nie musisz przeprowadzać operacji.

randomlogin
Posty: 3779
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 12:11

Re: Pytania i odpowiedzi dotyczące medycyny!!!!

Post autor: randomlogin » 3 sty 2014, o 11:28

Och, takie watki tez byly - po prostu tobie bylo wygodniej zalozyc swoj.

Za zrobienie specjalizacji to tobie placa, a nie ty komus. Ortopedii i kazdej innej.

Kobieta-ortopeda to porazka, pomylka na calej linii. Mozna dyskutowac o takiej na przyklad kardiochirurgii, ktora tez jest skrajnie zmaskulinizowana, ale wlasnie jest pole do dyskusji na temat tego czy zasadnie, czy to nie uprzedzenia, takie rozne. Natomiast ortopedia dla kobiety to po prostu zly pomysl. Kropka. Przejdzie ci ten pomysl na studiach na szczescie, wiec nie bede tobie o tym teraz wypracowan pisal.

Od zabiegow nie uciekniesz chocby w trakcie specki. Potem jak sie bardzo postarasz to mozesz, ale jest to skrajnie coz, nierozsadne. Bo to w zabiegach, mniejszych czy wiekszych, jest i praca i kasa. Mowisz, ze ty chcesz tylko zlamania - no ok, ale jakas czesc, niemala, zlaman bedziesz potrzebowala zadrutowac. Wiec bedziesz potrzebowala/chciala pracowac w miejscu, ktore ma do tego zaplecze. A jak bedzie mialo zaplecze do tego, to bedzie tez robilo inne rzeczy, bo to inne rzeczy sa swietnie wyconione przez NFZ.

No i ostatnia rzecz - fakt, ortopedzi glodem nie przymieraja. Zwlaszcza gdzies po powiatach, ale ogolnie raczej nie maja na co narzekac. Jest to tez jedna ze specek ktora moze uprawiac rozbudowana i sensowna prywate, bez lub z kontraktem z NFZ.

Awatar użytkownika
Jivan
Posty: 971
Rejestracja: 16 gru 2012, o 10:48

Re: Pytania i odpowiedzi dotyczące medycyny!!!!

Post autor: Jivan » 3 sty 2014, o 12:32

i na dzień dzisiejszy kto kończy teraz studia łatwo się dostać bo później mogą zamknąć spece na ortopedie, tak samo mają teraz otworzyć drzwi do raju med. pracy która to to tylko ona będzie mogła wypisywać zwolnienia wszelakie, a wiadomo każdy kto do do med. pracy idzie coś ze sobą niesie

avis
Posty: 182
Rejestracja: 10 lip 2012, o 22:51

Re: Pytania i odpowiedzi dotyczące medycyny!!!!

Post autor: avis » 3 sty 2014, o 21:08

Kobieta-ortopeda to porazka, pomylka na calej linii. Mozna dyskutowac o takiej na przyklad kardiochirurgii, ktora tez jest skrajnie zmaskulinizowana, ale wlasnie jest pole do dyskusji na temat tego czy zasadnie, czy to nie uprzedzenia, takie rozne. Natomiast ortopedia dla kobiety to po prostu zly pomysl. Kropka.
Radomlogin chyba się mocno zagalopowałeś w tym stwierdzeniu

Jakiś czas temu na oglądałam film dokumentalny o kobietach chirurgach jedna z bohaterek filmu miała speckę z ortopedii, babka miała niecały 1,60 cm i ważyła 50 kg, mówiła że większość kolegów po fachu docinała jej z powodu wyglądu jednak jej wymiary nie przeszkadzały w zrobieniu specjalizacji tłumaczyła to tym że coraz więcej zabiegów wykonuje się laparoskopowo ,endoskopowo stosowane są coraz nowsze metody mniej inwazyjne i nie wymagające wielkiej siły.

randomlogin
Posty: 3779
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 12:11

Re: Pytania i odpowiedzi dotyczące medycyny!!!!

Post autor: randomlogin » 3 sty 2014, o 21:16

Mhm. To polski film byl?

Zrobic specjalizacje w sensie miec papier, a zrobic specjalizacje i umiec zrobic cos sensownego to drugie. Wiem o osobach, ktore maja specki zabiegowe a wykonaly w ciagu calego zycia zawodowego np 10 zabiegow (akurat nie mowie o ortopedii). Bo sie zaparly, ze wlasnie pojda pod prad i zrobia - no i zrobily, teraz moga sobie swoja zajefajna pieczatke podbijac. I nic wiecej.

Malo inwazyjnie, endoskopowo. Pojdz kiedys na blok ortopedyczny, albo na SOR do ortopedow. Zly pomysl, po prostu. Ale jak juz mowilem nie zamierzam tego rozwijac, bo cale studia kazda chetna dziewczyne o tym przekonaja i pokaza duzo fajniejszych opcji. A jak nie przekonaja, to tylko ze strata dla tej osoby - mi jest przeciez personalnie obojetne czy ktos ortopeda zostanie czy nie.

Awatar użytkownika
_Samira_
Posty: 385
Rejestracja: 22 wrz 2012, o 17:21

Re: Pytania i odpowiedzi dotyczące medycyny!!!!

Post autor: _Samira_ » 3 sty 2014, o 21:36

randomlogin, a tyczy się to też medycyny sportowej? One chyba są mocno powiązane, nie?

Awatar użytkownika
Jivan
Posty: 971
Rejestracja: 16 gru 2012, o 10:48

Re: Pytania i odpowiedzi dotyczące medycyny!!!!

Post autor: Jivan » 3 sty 2014, o 21:47

jeśli się dobrze orientuje med sportowa to jest kurs bo ortopedii

randomlogin
Posty: 3779
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 12:11

Re: Pytania i odpowiedzi dotyczące medycyny!!!!

Post autor: randomlogin » 3 sty 2014, o 22:39

_Samira_, nie mam pojecia, w zyciu zadnego specjalisty medycyny sportowej nie widzialem. Slyszalem, ze to w Polsce sredni kierunek tak ogolnie, ale bez rozwijania - nie moje klimaty, wiec nie wnikalem.

Jivan, to nie jest kurs, tylko specjalizacja szczegolowa. Po ortopedii, albo po innych rzeczach, zupelnie z ortopedia niezwiazanych. Przynajmniej do tej pory, w modulach to bedzie specka jednolita, podstawowa.

avis
Posty: 182
Rejestracja: 10 lip 2012, o 22:51

Re: Pytania i odpowiedzi dotyczące medycyny!!!!

Post autor: avis » 3 sty 2014, o 22:40

Mhm. To polski film byl?

To był film o chirurgach z USA, babka pracowała w prywatnej klinice

randomlogin
Posty: 3779
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 12:11

Re: Pytania i odpowiedzi dotyczące medycyny!!!!

Post autor: randomlogin » 3 sty 2014, o 22:49

avis, USA jest w USA. A w Polsce jest Polska.
O tym jak sie robi te specki za granicami sie nie wypowiadam. Tylko ze juz pracujac tam w prywatnej klinice to ona pewnie trzepie kase na robieniu kolan czy cos takiego, bo robia tam tylko to akurat, i moze sobie pozwolic na nierobienie rzeczy, do ktorych sie, powiedzmy to wprost, nie nadaje, chociaz stanowia one 90% ortopedii i traumatologii ogolnie. W Polsce, z prawdopodobienstwem graniczacym z pewnoscia, na cos takiego by sobie pozwolic nie mogla.

avis
Posty: 182
Rejestracja: 10 lip 2012, o 22:51

Re: Pytania i odpowiedzi dotyczące medycyny!!!!

Post autor: avis » 3 sty 2014, o 23:14

O tym jak sie robi te specki za granicami sie nie wypowiadam
muszą być dobrze robione, weź pod uwagę że często ciężkie przypadki leczone są w USA albo De bo u nas lekarze nie wiedza jak, nie ma odpowiedniego sprzętu itp.

ortopedia jest domeną mężczyzn ale są kobiety które pracują w tym fachu i sobie dobrze radzą chociaż teoretycznie nie powinny.

randomlogin
Posty: 3779
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 12:11

Re: Pytania i odpowiedzi dotyczące medycyny!!!!

Post autor: randomlogin » 3 sty 2014, o 23:25

Nie. Kobiety radza sobie znosnie a nie dobrze (podobnie jak w paru innych specjalizacjach niemal nie uswiadczysz nowych, rewolucyjnych pomyslow wprowadzanych przez kobiety, nie uswiadczysz kobiet kierujacych czy chocby bedacych czescia najlepszych zespolow i tak dalej), radza sobie w waskich fragmentach a nie w calej szerokiej specjalizacji i przede wszystkim robia togtpoza granicami tego kraju<.
Jesli mamy rozmawiac o innych krajach, to to ustalmy. Odnioslem wrazenie, moze bledne, ze pierwotnie watek mial dotyczyc Polski (inaczej przy pytaniu drugim chyba padloby uscislenie, jakiego innego kraju mialyby informacje o pieniadzach dotyczyc). Mowilem wiec o Polsce. I przyklad pani z filmu dokumentalnego z USA nie zrobi na mnie wrazenia. Jesli juz to pokaze jak wielkim ewenementem (zeby nie uzywac pejoratywnego okreslenia anomalia, choc przeszlo mi ono przez mysl) sa takie przypadki, jezeli doczekuja sie az filmow dokumentalnych na swoj temat - nawet tam. (to tak pol-zartem, ale jednak)
EDIT: i ogolnie z mojej strony EOT. Wiem (choc nie do konca rozumiem) jakie dziewczyny potrafia byc i uwazac, ze jesli ich gdzies nie chca, to one wlasnie pokaza, ze im sie uda i nie trafia do nich zadne argumenty, ze to zly pomysl dla nich. Na wlasne oczy widzialem juz wystarczajaco duzo takich przypadkow w kilku roznych speckach, ale kazda kolejna musiala sie przekonac na wlasnej skorze. Tak jak mowie - mnie nie boli jaka kto specke sobie zrobi personalnie, w pierwszym swoim poscie to byla dobra rada i nic wiecej. Dalsza dyskusja jest jalowa, zwlaszcza z kims kto nie stoi teraz-zaraz przed wyborem specjalizacji i nie potrzebuje rad, tylko chce podyskutowac w imie podyskutowania i wybronienia zenskich racji.

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post