ŚUM - czy boli AŻ tak bardzo?

Porady jak się dostać na medycynę, na kierunek lekarski. Wykaz punktów na poszczególnych uczelniach. Materiały do nauki, testy. Wzajemna pomoc w nauce.
Awatar użytkownika
Izuzet
Posty: 917
Rejestracja: 5 wrz 2009, o 13:28

ŚUM - czy boli AŻ tak bardzo?

Post autor: Izuzet »

ŚUM – czy boli aż tak bardzo?

Matura już była, nic się nie da poprawić, wszyscy patrzą z przerażeniem na opinie krążące o różnych uczelniach, przewidują najgorsze możliwe wyniki na maturze i szukają uczelni z najniższym progiem na wymarzony kierunek. I wszyscy, którzy progi znają wiedzą, że jak co roku „najłatwiej” dostać się jest na ŚUM. Przerażeni kandydaci zaczynają czytać krytyczne opinie o „podrzędnej uczelni”, o tym jak to u nas jest dużo zamieszania, jak dużo ludzi wylatuje, jak jest strasznie i o tym, jak Śląsk niszczy ludzi. Sama też to przechodziłam! Kilka słów dla Was, moi drodzy przerażeni opinią o ŚUMie…

Opowieść tyczy się Zabrza, ponieważ tutaj studiuję.

1. Największy koszmar I roku! BIOFIZYKA! Milion ludzi nie zdaje, wszyscy poprawiają, powtarzają rok, doktor M rzuca krzesłami, strach, płacz i zgrzytanie zębami! Nie mamy z tym szans!

Cóż… Bzdura. Ja zdałam całą biofizykę w pierwszym terminie, wszystkie wejściówki, seminaria i egzamin. Wystarczyło faktycznie przeczytać zalecane przez Katedrę BARDZO DOKŁADNIE (co do strony) materiały z książek, skupić się na tym, przejrzeć najczęściej zadawane przez asystentów pytania i iść pisać. Katedra Biofizyki była jak do tej pory najbardziej poukładaną katedrą z jaką mieliśmy przyjemność. Wszystko dokładnie wypisane, powiedziane kiedy, określone co do strony. Wystarczy to po prostu czytać, skupiać się i jakoś pójdzie. Przygotowania do egzaminu zajęły mi dokładnie tydzień, zdałam za pierwszym razem, nie uważam tego egzaminu za jakąś niesamowitą traumę życiową. I znam osobiście studentów, którzy z tego egzaminu wyszli z piątką. Da się, trzeba się tylko pouczyć. Nic strasznego.